تاریخ انتشار۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 202105

يمني ها به دروازه نجران عربستان رسيدند

شبکة تلويزيوني المسيرة يمن، با پخش تصاويري از استقرار رزمندگان يمني در ورودي شهر مرزي نجران، مرکز استان نجران عربستان، از فرار دسته‌ جمعي نظاميان سعودي از اين منطقه خبرداد.
يمني ها به دروازه نجران عربستان رسيدند

 به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) عبدالباسط الشرفي گزارشگر شبکه تلويزيوني المسيره در گزارش خود از ارتفاعات مشرف به نجران گفت: استانِ نجرانِ عربستان، هم اکنون در تيررس ارتش و نيروهاي مقاومت مردمي يمن قرارگرفته است. ما با نشان دادن اين تصاوير به افکار عمومي و تمام شبکه هايي که با دروغ پردازي به دنبال پنهان کردن حقيقت هستند مي گوييم که نيروهاي ما اکنون در ورودي هاي نجران هستند. 

براساس این گزارش نيروهاي يمني همچنين با به هلاکت رساندن چند نظامي سعودي در پايگاه نظامي "الحاجز" در منطقه ظهرانِ عسير، برج مراقبت اين پايگاه را منهدم کردند.

همزمان، حملات سعوديها به مناطق مسکوني و تجاري در استان حديدة يمن، شماري شهيد و زخمي برجا گذاشت.
گفته مي شود بندر حديده که پيشتر از آن بعنوان تنها مکان ارسال کمکهاي بشردوستانه استفاده مي‌شد، براثر اين حملات بکلي نابود شده است.

کميته بين المللي صليب سرخ درباره رها شدن اجساد کشته شدگان در محل درگيريها ابراز نگراني کرده است.

کمبود دارو و شيوع انواع بيماري درپي ممانعت عربستان از ارسال کمکهاي بشردوستانه به يمن، اوضاع انساني را در يمن تشديد کرده است. 

تميم الشامي سخنگوي وزارت بهداشت گفت: درحال حاضر سعودي ها به شدت بندر الحديده را بمباران مي کنند تا هيچ کشتي در اين بندر پهلو نگيرد. سعودي ها نمي خواهند هيچ کشتي حامل محموله هاي دارويي وارد يمن شود. در صورتي که اين داروها وارد يمن نشود باعث مرگ بيماران سرطاني مي شود.

 
https://taghribnews.com/vdchvinim23nvzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی