تاریخ انتشار۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۲
کد مطلب : 284808
رهبر انصارالله یمن:

تلاش برای جدایی کردستان از عراق توطئه آمریکا و اسرائیل است

رهبر جنبش انصارالله یمن تلاش‌ها برای جدایی کردستان از عراق را توطئه تقسیم آمریکا و اسرائیل برشمرد و گفت: آنچه در عراق رخ می‎دهد، منحصر به این کشور نمی‎شود بلکه سناریوی تقسیم همه کشورهای منطقه از جمله یمن را در برخواهد گرفت.
تلاش برای جدایی کردستان از عراق توطئه آمریکا و اسرائیل است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن به مناسبت گرامیداشت سومین سالروز انقلاب 21 سپتامبر و سالروز هجرت نبوی سخنرانی کرد.
 
رهبر انصارالله یمن در ابتدای سخنرانی خود «سومین عید» انقلاب 21 سپتامبر یمن و سالروز هجرت نبوی شریف را به مردم یمن و امت اسلامی تبریک گفته و این مناسبت‌ها را مهم برشمرد.
 
سید الحوثی گفت: اسرائیل یک سناریوی غربی است و موضوع تکفیری هم به آن اضافه شد تا امت‌های منطقه را هدف قرار دهند و بر آن سیطره یابند.
 
وی افزود: تلاش های کردها برای جدایی کردستان از عراق توطئه تقسیم است که اسرائیل و امریکا در آن دست دارند.
 
وی گفت: مشکلات امت نتیجه نداشتن آگاهی و مسئولیت است، این در حالی است که سناریوی تقسیم سال‎های متمادی است که وجود دارد. الحوثی تاکید کرد که جنگ ها و فتنه ها گریزی از آن نیست، مگر اینکه مسئولانه با آن مبارزه شود.
 
رهبر انصارالله تصریح کرد: آنچه در عراق رخ می دهد، مختص عراق نیست، بلکه سناریوی تقسیم همه کشورهای منطقه از جمله یمن را در برخواهد گرفت.
 
سید الحوثی خاطرنشان کرد که سناریوی تجزیه و تقسیم با بحران سیاسی کلید خورد و سپس با عناوین طایفه‌ای و مذهبی و نژادی اجرا می شود.
 
وی همچنین به تقسیم کشور سودان اشاره کرد و گفت: تجربه تقسیم سودان نمونه عینی بحران‌های مستمر در شمال و جنوب این کشور است.
 
عبدالملک الحوثی اعلام کرد که اگر آنچه که با هویت اسلامی ما در تعارض است توسط سفیر آمریکایی بر ما تحمیل شود  و ما هم آن را بپذیریم، این مساله خیلی خطرناک است.
 
رهبر انصارالله یمن تاکید کرد که انواع و اقسام روابط بین یمنی ها اعم از روابط دینی، گویشی، اعراف و سنن وجود دارد، اما دشمن ما سعی دارد این روابط را از هم گسسته و ما را از هم دور کند.
 
وی گفت: هدف آمریکا و اسرائیل تضعیف ما و تبدیل ما به دولت‎های کوچک و تقسیم شده است، بنابراین انقلاب 21 سپتامبر سال 2014 در یمن یک ضرورت بود. 
 
عبدالملک الحوثی تاکید کرد که انقلاب 21 سپتامبر به مطالبات همه یمنی ها پاسخ داد. این انقلاب قدرت ملت یمن در مقابله با بحران‎ها را اثبات کرد و اعتبار را به ملت یمن بازگرداند.
 
وی با بیان اینکه شرایط جنوب یمن بحرانی است، گفت: هر گاه قدرت خارجی‎ها بیشتر شد، بحران ها و ناامنی منطقه افزایش می‎یابد. در جنوب یمن هیچ دولتی وجود ندارد، بلکه گروه هایی در جنوب هستند که امارات و عربستان آنها را به کار گرفته‏‌اند.

 
https://taghribnews.com/vdchvkni623n66d.tft2.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی