تاریخ انتشار۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 254900

تأکید بر ضرورت افزایش فعالیتهای تقریبی در کشورهای اسلامی

روحانی آرژانتینی با استقبال از برگزاری هرساله کنفرانس وحدت در ایران، خواستار افزایش فعالیتهای تقریبی و وحدت گرایانه در کشورهای اسلامی شد.
تأکید بر ضرورت افزایش فعالیتهای تقریبی در کشورهای اسلامی
"عبدالکریم پاس" روحانی شیعه آرژانتینی که در سنین جوانی به اسلام گرویده است؛ در حاشیه سی امین کنفرانس وحدت اسلامی در گفتگو با خبرنگار تقریب، از این کنفرانس به عنوان یک اقدام مثبت و نعمت بزرگ یاد کرد و خواستار تلاش دیگر کشورهای اسلامی برای برگزاری کنفرانسهای این چنینی شد.

وی افزود: هر چند فعالیتهای وحدت گرایانه و تقریبی نسبت به سالهای قبل در کشورهای مختلف افزایش یافته است، اما از آنجا که ما به دنبال حاکمیت اسلام و صلح و برادری و محبت هستیم، باید این گونه فعالتیها را افزایش دهیم.

عبدالکریم پاس با انتقاد از جنایتهای گروههای تکفیری به اسم اسلام،گفت: پیامبر اکرم(ص)، پیامبر رحمت برای کل بشریت  است ، چگونه به اسم چنین شخصیت والایی دست به کشتار و خونریزی می زنند.

وی با تأکید بر ضرورت مذاکره و گفتگو بین پیروان ادیان و مذاهب مختلف به سخنان دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه کنفرانس وحدت سال جاری اشاره کرد و گفت: اسلام دعوت می کند تا با یهودیان و مسیحیان و اهل کتاب و ...گفتگو کنیم.

عبدالکریم پاس اظهار داشت: حرفهایی که در این کنفرانس گفته شد، نباید در همین حد بماند؛ بلکه باید در سراسر جهان انتشار یابد تا آنهایی که می گویند مشکل کشورهای اسلامی جنگ بین شیعه و سنی است به جواب خود برسند و بدانند که این چنین نیست.

وی در پایان با آرزوی برگزاری بهتر این کنفرانس در سالهای بعد گفت: ما برای تحقق برادری و عدالت باید به خدا معرفت داشته باشیم که سرچشمه معرفت به خدا، پیغمبر اکرم (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) و قرآن هستند.
 
تنظیم گفتگو: زهرا غلامی
 
https://taghribnews.com/vdchvkniv23nmwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی