تاریخ انتشار۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 184601
گزارشی از بازتاب سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی

واکنش منفی رسانه های انگلیس به سخنان نتانیاهو

تنا-لندن
جیم مک درموت نماینده واشنگتن در یک کنفرانس خبری گفت : اگر شما بتوانید در افراد نگرانی ایجاد کنید می توانید آنان را به انجام هر کاری وادار نماییدو این همه کاری بود که نتانیاهو انجام داد و تلاش کرد فقط در نمایندگان کنگره نگرانی ایجاد کند.
واکنش منفی رسانه های انگلیس به سخنان نتانیاهو
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ،پس از انتشار سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا ،تقریبا اکثریت رسانه ها و بویژه روزنامه های پر تیراژ انگلیس سخنرانی وی را فاقد محتوا و تبلیغاتی توصیف کردند که فقط مصرف داخلی برای انتخابات دو هفته آینده دارد.
روزنامه ایندیپندنت نوشت: نتانیاهو با سخنانی لجام گسیخته  آمریکا ومتحدان آن از جمله بریتانیا را متهم کرد که به دنبال یک معامله نظامی با ایران هستندکه در آن هیچ تضمینی برای مهار فعالیت های هسته ای ایران وجود ندارد.این روزنامه می افزاید نتانیاهو با سخنرانی خود در جلسه ای که اکثریت اعضای دموکرات آن حاضر به شرکت در آن نشدند خشم کاخ سفید را برانگیخت ومحتوای سخنان او چیزی بیش از یک حمله بی شرمانه به یکی از ارزشمندترین اهداف سیاست خارجی باراک اوباما نبود.
همچنین روزنامه گاردین با چاپ کاریکاتوری از استیو بل کاریکاتوریست انگلیسی ، نتانیاهو و حامیان او در کنگره آمریکا را مورد تمسخر قرار داد.
این روزنامه در خبری نوشت در حالی که یک چهارم اعضای دموکرات مجلس نمایندگان و هشت سناتور، سخنرانی نتانیاهو را بایکوت کرده ودر جلسه شرکت نکرده بودند ،باراک اوباما در فاصله کوتاهی پس از پایان سخنرانی در واکنشی گفت :من این سخنرانی را گوش ندادم اما متن آنرا خواندم وباید بگویم که او هیچ چیز تازه ای نگفت وراه حل جایگزینی هم ارائه نکرد.
روزنامه گاردین در ستون دیگری واکنش بعضی از نمایندگان کنگره را بازتاب داد ، از جمله جیم مک درموت نماینده واشنگتن در یک کنفرانس خبری گفت : اگر شما بتوانید در افراد نگرانی ایجاد کنید می توانید آنان را به انجام هر کاری وادار نمایید و این همان کاری بود که نتانیاهو انجام داد و تلاش کرد فقط در نمایندگان کنگره نگرانی ایجاد کند.
استیو کوهن از ایالت تنسی هم به خبرنگار گاردین در واشنگتن گفته است :من فکر کردم در واقع این یک تئاتر ونمایش سیاسی بود که باید به آن جایزه اسکار بدهند.
همچنین نانسی پلوسی هم از دیگر نمایندگان کنگره آمریکا با انتشار بیانیه شدیدالحنی اظهار داشته است که سخنرانی نتانیاهو توهین به شعور ایالات متحده بعنوان یکی از اعضای گروه 5+1 بود.
واما روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن هم در مقاله ای با یادآوری سخنان سه سال پیش نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل که در باره فعالیت های اتمی ایران مطرح کرده بود نوشت: پس از سخنرانی اغراق آمیز نتانیاهو در باره برنامه هسته ای ایران در سازمان ملل متحد آیا دیگر می توان به حرف های او اعتماد کرد.
یادآور می شود ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه سال پیش در مجمع عمومی سازمان ملل در حضور رهبران جهان با نشان دادن یک نقاشی از یک بمب اتم گفته بود که اطلاعات ما از برنامه های اتمی ایران حاکی از آن است که ایران حداکثر تا یکسال دیگر به بمب اتم دست خواهد یافت . موضوعی که اخیرا با افشای اطلاعات محرمانه سازمان جاسوسی موساد مشخص شد که حرف های نتانیاهو بی پایه واساس بوده وحتی موساد هم اظهارات وی را رد می کند.
واما کریس مک گریل روزنامه نگار انگلیسی هم در مقاله خود که در روزنامه گاردین به چاپ رسید نوشت سخنرانی نتانیاهو برای ترساندن بقدر کافی طولانی اما از محتوا خالی بود.وی در ادامه مقاله خود می نویسد که نخست وزیر اسراییل در پایان فقط سیاستمداران آمریکایی را از مرگ ترساند.
https://taghribnews.com/vdchvknzz23n6-d.tft2.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی