تاریخ انتشار۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : 207308

تأکید نخست وزیر مالزی بر اتحاد بین شیعیان و اهل سنت

نخست وزیر مالزی با اشاره به خطر داعش برای صلح و امنیت جهانی، بر ضرورت اتحاد مسلمانان برای مقابله با این پدیده تروریستی خطرناک تأکیدکرد.
تأکید نخست وزیر مالزی بر اتحاد بین شیعیان و اهل سنت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "نجیب تون رزاق" نخست وزیر مالزی، در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: گروه تروریستی داعش با تکیه بر استنباط نادرست خود، صلح و امنیت جهانی و همچنین دین اسلام را به خطر انداخته است  و فقط با ابزار سنتی نمی توان آن را شکست داد.

وی گفت: به طور قطع، اسلام کشتن شهروندان در زمان جنگ را ممنوع و به صراحت از حقوق اقلیت ها حمایت و بر احترام به مذاهب دیگر تاکید کرده است.

نخست وزیر مالزی در ادامه گفت: اسلام بر پیروی از دانش و تاکید بر عدالت، سفارش زیادی کرده است و بر این اساس، نباید نزاعی بین مسلمانان و بین شیعیان و اهل سنت که دو مسیر متفاوت برای رسیدن به هدفی مشترک را می پیمایند، دشمنی باشد.

وی با اشاره به دروغ های گروه تروریستی داعش و استفاده نادرست از آموزه های اسلام برای تشکیل دولت به اصطلاح اسلامی، از تشکیل نهادی متشکل از علمای اهل سنت و شیعه درکوالالامپور خبر داد که هدف از آن تعریف یک دولت اسلامی براساس تداوم اندیشه اسلام در 14 قرن گذشته است.

نخست وزیر مالزی همچنین با اشاره به بحران پناهجویان و پذیرش سه هزار نفر پناهجوری سوری در مالزی، گفت: جامعه جهانی باید راه حلی برای پایان دادن به این وضعیت بیابد.
 
https://taghribnews.com/vdchvqni623nvxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی