تاریخ انتشار۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 289704

​واکنش رهبران سیاسی افغانستان به حمله انتحاری علیه مساجد شیعیان

چند تن از مقامات و رهبران سیاسی افغانستان ضمن محکوم کردن حملات انتحاری علیه شیعیان این کشور، این اقدام را در جهت ایجاد تفرقه میان مسلمانان ارزیابی کردند.
​واکنش رهبران سیاسی افغانستان به حمله انتحاری علیه مساجد شیعیان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "اشرف غنی" رئیس جمهور افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه‌های تروریستی با حمله به مساجد به‌دنبال ایجاد تفرقه بین مردم افغانستان هستند.
 
"عبدالله عبدالله" رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز گفت: کسانی که به مساجد حمله می‌کنند لیاقت رحم یا صلح را ندارند و باید نابود شوند.
 
"حامد کرزی" رئیس جمهور سابق افغانستان نیز در واکنش به این حملات اعلام کرد که این حملات باعث استحکام بیشتر وحدت مردم افغانستان در برابر دشمنان این کشور می‌شوند.
 
"عطامحمد نور" والی بلخ نیز در واکنش به این حمله با انتقاد از عملکرد حکومت وحدت ملی گفت: زمانی که مقامات نمی‌توانند امنیت مساجد را تأمین کنند پس حکومت‌داری معنایی ندارد.
 
وی تأکید کرد: مردم افغانستان بهای ناکامی سیاست‌های امنیتی دولت را می‌پردازند.
 
حملات انتحاری شب گذشته به مساجد شیعیان در کابل و استان غور افغانستان در حالی رخ داده است که پیش از این دولت این کشور برای جلوگیری از حملات گروه تروریستی داعش به اماکن مذهبی، طرح تأمین امنیت مساجد را در شورای امنیت این کشور تصویب کرده بود.
https://taghribnews.com/vdchvwnik23n6qd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی