تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۹
کد مطلب : 269201

عضو ارشد حماس خواستار تقویت روابط فلسطین با کشورهای حامی فلسطین از جمله ایران شد

محمودالزهار از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) روز پنجشنبه خواستار تحکیم روابط با کشورهای حامی فلسطین و در راس آنها ایران و ترکیه شد.
عضو ارشد حماس خواستار تقویت روابط فلسطین با کشورهای حامی فلسطین از جمله ایران شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا), محمودالزهار در سخنانی در خصوص سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به منطقه و تاثیر آن بر مسئله فلسطین, خواستار تقویت روابط با کشورهایی شد که در کنار مردم فلسطین ایستاده اند.
 
وی با تشریح شرایط اقتصادی و سیاسی فلسطین گفت: شرایط اقتصادی بسیار بد است و طرح اقتصادی که مقام های آمریکایی مطرح می کنند عواقب خطرناکی خواهد داشت.
 
این رهبرجنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکیدکرد که طرح ترامپ منطبق با طرح 2030 بوده که به دنبال متکی شدن همه جانبه به غرب است.
 
الزهار افزود: تمام کشورها به دنبال رشد اقتصادی هستند، به اقتصاد بومی تکیه دارند، اختراع می کنند و طرح های ابتکاری برای خودشان تهیه می کنند اما ما جزو ملت های فلاکت زده ای هستیم که در فقر محض قرار گرفتیم.
 
این عضو ارشد حماس در خصوص طرح فلسطینی گفت که در شرایط کنونی نمی توان کشور فلسطینی براساس مرزهای 1967 برپا کرد, به لحاظ ملی نیز هنوز در خصوص حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین های فلسطینی دارای وحدت کلمه نیستیم و درحوزه اقتصادی می توان گفت اصلا اقتصادی نداریم, اما در مورد وحدت فلسطینی ها و حل مسئله سرزمین های فلسطینی, غزه و بیت المقدس هنوز هیچکس صحبتی نکرده است.
 
الزهار در پایان در خصوص وحدت فلسطینی ها گفت: ما خواستار آشتی نه تنها در کرانه باختری و نوار غزه بلکه آن را در کرانه باختری، غزه و اراضی اشغالی 1948 می‌خواهیم.
 
https://taghribnews.com/vdchvwniz23n-id.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی