تاریخ انتشار۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 213202
مولوی عبدالحمید:

ایجاد ناامنی در منطقه، خواست استکبار جهانی است

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: ایجاد ناامنی و تفرقه در منطقه به ضرر منافع مردم و در راستای اهداف و خواست استکبار جهانی است.
ایجاد ناامنی در منطقه، خواست استکبار جهانی است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود: همه ما می‌بینیم که ناامنی جهان را فراگرفته است. اما این لطف و احسان پروردگار است که در استان و کشور ما امنیت حاکم است، لذاباید شکر این نعمت را به‌ جا بیاوریم.

وی افزود: بدخواهان و دشمنان ایران اسلامی تلاش می‌کنند تا ایران هم دچار تفرقه و تشتت و ناامنی شود و به‌ خاطر منافع خودشان از هر طریق ممکن می‌خواهند در کشور ناامنی ایجاد کنند اما توجه داشته باشیم که ایجاد هرگونه ناامنی به ضرر ایران اسلامی و در راستای منافع دشمنان و مخالفان جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: استکبار جهانی و اسرائیل غاصب از اختلاف و ناامنی در ایران سود می‌برند لذا همه باید مواظب و هوشیار باشیم که در منطقه ناامنی به‌‌وجود نیاید.

خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان با اشاره به برخی ناامنی‌های اخیر در استان اظهارداشت: اخیرا گزارش‌هایی از موارد ناامنی و بمب‌گذاری در برخی نقاط استان شنیده‌ایم که این مسأله به شدت ما را نگران کرده است و ما به صراحت اعلام می‌کنیم که مردم استان به هیچ‌کس اجازه ناامنی در استان را نمی‌دهند.
وی افزود: الحمدلله امروز در استان سیستان‌وبلوچستان تفاهم وجود دارد و مسوولان استانی انسان‌های مردمی و دوراندیشی هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تفاهم و احساس اخوت بین شیعه و سنی استان نیز از هر زمان دیگری بیشتر است و این اخوت و برادری و محبت به نفع مردم استان است که به توسعه و آبادانی و ایجاد اشتغال بیشتر در استان می‌انجامد و نباید این امنیت و اخوت به‌ هیچ وجه  ضربه بخورد و مختل شود.

مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان تاکید کرد: درخواست ما از مردم عزیز استان، اعم از علما، متنفذین، معتمدین، تحصیل‌کردگان و اقشار مختلف مردم آن است که به هیچ کسی اجازه ایجاد ناامنی در استان را ندهند.
وی ادامه داد: همچنین خطاب به افرادی که فریب دیگران را خورده‌‌اند می‌گوییم که ایجاد هرگونه ناامنی در استان به ضرر استان و کشور است اگرچه مردم استان، شیعه و سنی، مشکلات و نگرانی‌هایی دارند، اما هیچکدام از مردم استان، به ایجاد ناامنی و مشکلات در استان راضی نیستند، بلکه می‌خواهند مشکلات استان، نه از راه خشونت و ناامنی، بلکه  با گفتمان و از راه‌های صحیح و قانونی مورد پیگیری قرار گیرند.

مولوی عبدالحمید تصریح کرد: امیدواریم خداوند متعال امنیت استان ما را پایدار بدارد و کسی نتواند در امنیت و در بین صف واحد ما خللی ایجاد کند.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان در پایان سخنانش ضمن تبریک مناسبت هفته بسیج به عموم بسیجیان، اظهار داشت: بسیج یک نیروی مردمی و برخاسته از مردم است و این هفته مقدس را خدمت عموم ملت ایران و همه بسیجیان عزیز تبریک می گوییم.
https://taghribnews.com/vdchvxnii23nzid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی