تاریخ انتشار۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 191405
بحران پناهجویان در دریای مدیترانه؛

پیشنهاد راه حل نظامی برای جلوگیری از ورود مهاجران پناهجو به اروپا

تنا-لندن
بر اساس این طرح که پیش نویس آنرا دولت انگلیس تنظیم کرده است نیروهای نظامی اتحادیه اروپا قادر خواهند بود در داخل آب های سرزمینی لیبی حملات نظامی انجام دهند .
پیشنهاد راه حل نظامی برای جلوگیری از ورود مهاجران پناهجو  به اروپا
اتحادیه اروپا قصد دارد برای کنترل روند مهاجرت پناهجویان ازطریق لیبی به کشورهای اروپایی به عملیات نظامی متوسل شود.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ،با افزایش هجوم پناهجویان به سمت کشورهای اروپایی از راه دریای مدیترانه ، اتحادیه اروپا طرحی را با حمایت آلمان و دولت جدید محافظه کار انگلیس تهیه کرده که برمبنای آن هر یک از بیست و هشت کشور عضو این اتحادیه موظف به پذیرش سهمیه مشخصی از پناهجویان هستند.
پیش بینی می شود بسیاری از کشورهای عضو با این طرح مخالفت کنند .
درحال حاضر پناهجویان از لیبی و از راه دریای مدیترانه به جنوب ایتالیا مهاجرت می کنند.
به گزارش منابع خبری فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه طرحی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند که این اتحادیه را مجاز می سازد تا به منظور کنترل روند انتقال پناهجویان به اروپا ، عملیات نظامی را ضد قاچاقچیان انسان اجرا کند.
براساس این طرح که پیش نویس آن را دولت انگلیس تنظیم کرده است نیروهای نظامی اتحادیه اروپا قادر خواهند بود در داخل آب های سرزمینی لیبی عملیات نظامی کنند.
درهمین حال نماینده لیبی درسازمان ملل با این پیشنهاد مخالفت کرده و گفته این طرح بدون مشورت با لیبی و بدون موافقت ما ارائه شده است.
درهفته های اخیر صدها پناهجو در آبهای مدیترانه جان خود را از دست داده اند.
سازمان عفو بین الملل روزگذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد مهاجران برای نجات خود از خطر تهدید به تجاوز ،ربوده شدن و شکنجه ،جان خود را درمسیر مهاجرت از طریق دریا به خطر می اندازند.
گفته می شود بسیاری از مهاجران از کشورهای خاورمیانه بویژه سوریه و نیز از آفریقا به خاطر ناامنی ناشی از جنگهای چندساله اخیر مهاجرت می کنند.
سازمان های بین المللی اعلام کرده اند که فقط  8 میلیون نفر از مردم سوریه درچهار سال اخیر آواره وبی خانمان شده اند.

 
https://taghribnews.com/vdchvznzm23nwkd.tft2.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی