تاریخ انتشار۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 246990

پیشنهاد ترکیه برای احیای آتش‌بس در سوریه

در پی توقف همکاری امریکا و روسیه درباره آتش‌بس در سوریه، ترکیه اعلام کرد برای احیای این آتش‌بس، پیشنهاد تازه ای دارد.
پیشنهاد ترکیه برای احیای آتش‌بس در سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان گفت: آنکارا پیشنهادی را برای احیای توافق آتش‌بس در سوریه مطرح خواهد کرد و اردوغان ممکن است درباره این موضوع با باراک اوباما و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور امریکا و روسیه، تلفنی گفتگو کند.
 
آتش‌بس در سوریه با توافق واشنگتن و مسکو از 22 شهریور به مدت یک هفته برقرار بود. پس از پایان این آتش‌بس، مذاکراتی میان امریکا و روسیه برای برقراری مجدد آن صورت گرفت که با کنار کشیدن واشنگتن، این مذاکرات عملاً به نتیجه نرسید.
 
دولت امریکا، دوشنبه اعلام کرد تمامی تماس‌ها با روسیه را بر سر پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه به حالت تعلیق درآورده است.
 
روسیه، واشنگتن را به عدم همکاری برای حل بحران سوریه متهم و اعلام کرده است موضع امریکا در سوریه به نفع تروریست‌ها به‌ویژه اعضای جبهة‌النصره است.
 
سرگئی لاوروف، وزیر خارجهٔ روسیه، گفته است با وجود تعلیق همکاری امریکا با روسیه برای آتش‌بس در سوریه، مسکو همچنان به تلاش برای حل بحران سوریه ادامه خواهد داد.
 
همکاری نکردن امریکا برای تداوم آتش‌بس در سوریه در شرایطی است که سوری‌ها به‌ویژه مردم حلب در شمال غرب این کشور در شرایط وخیمی به سر می‌برند.
 
ادعای تلاش ترکیه برای کمک به برقراری آتش‌بس در سوریه در حالی مطرح شده است که گزارش‌ها از ارسال سلاح توسط آنکارا برای تروریست‌ها در سوریه و دامن زدن ترکیه به درگیری‌ها حکایت دارد.
 
پایگاه خبری الاخباریه سوریه اواخر شهریور امسال به نقل از گزارش روزنامه دموکراسی ترکیه اعلام کرد ترکیه دو کامیون حامل لوله‌های فولادی را برای ساخت خمپاره به معارضان مسلح سوریه در شمال این کشور تحویل داده است.
 
بر اساس این گزارش، این محموله برای گروه‌های تروریستی چون احرار الشام و جبهه‌النصره در شهر ادلب در شمال غرب سوریه ارسال شده‌است.
 
در این گزارش آمده است: این لوله‌های فولادی در یک کارخانه تولید ورقه‌های آهنی و فولادی در شهر اسکندرون در جنوب‌شرق ترکیه تولید شده‌اند.
 
 
https://taghribnews.com/vdchw-niv23nkwd.tft2.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی