>> تماس تلفنی «هنیه» با سران کشورهای مختلف درباره توافق آشتی | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۲
کد مطلب : 288499

تماس تلفنی «هنیه» با سران کشورهای مختلف درباره توافق آشتی

رئیس‌ دفتر سیاسی حماس در تماس‌های تلفنی با سران روسیه، قطر و ترکیه، آنها را در جریان جزئیات توافق آشتی با جنبش فتح قرار داد.
تماس تلفنی «هنیه» با سران کشورهای مختلف درباره توافق آشتی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پنجشنبه هفته گذشته (20 مهرماه) توافقنامه آشتی میان فتح و حماس در مصر امضا شد؛ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در همین راستا با سران کشورهای مختلف تماس تلفنی برقرار و در این رابطه با آنها صحبت کرد.

روسیه
 هنیه در تماس تلفنی با «میخائیل بوگدانف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور، او را در جریان جزئیات توافق آشتی قرار داد.
رئیس دفتر سیاسی حماس، از تلاشهای روسیه در راستای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های فلسطینی قدردانی کرد.
بوگدانف نیز از این توافق استقبال کرد و رفتن به سمت تشکیل دولت توافق ملی و اجرای انتخابات را گامی مهم برای تکمیل آشتی خواند.

قطر
هنیه روز جمعه دو تماس تلفنی با «تمیم بن حمد» امیر قطر و «عبدالرحمن بن حمد» وزیر خارجه این کشور داشت و درباره توافقنامه آشتی با آنها صحبت کرد.
وی هم‌چنین تلاشسال‌های پیش قطر برای رسیدن این لحظه را یادآور شد و در ادامه گفت:حماس برای مشارکت در ایستگاه‌های بعدی گفت‌وگو آماده است.
امیر قطر نیز بر موضع ثابت دوحه در حمایت از ملت فلسطین و حقوق مشروع آن تأکید کرد.

ترکیه
«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در تماسی تلفنی که با هنیه برقرار کرد، به این جنبش و فتح و کل ملت فلسطین، امضای توافق آشتی را تبریک گفت.
مولود چاووش اوغلو هم‌چنین پیام‌ تبریک «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور و «بینالی یلدریم» نخست‌وزیر را ابلاغ  و ابراز امیدواری کرد، تمام موانع در مسیر اجرایی شدن آشتی برداشته شود.
 
 
https://taghribnews.com/vdchw6niw23n6kd.tft2.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی