تاریخ انتشار۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۴
کد مطلب : 202899
آیت الله اراکی در جشن میلاد امام رضا(ع) در دزفول:

هیچ نعمتی در جهان برتر از نعمت ولایت رسول اکرم(ص) و اهل بیت او نیست

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: هیچ نعمتی در این جهان برتر از نعمت ولایت رسول اکرم(ص) و اهل بیت او نیست و این مسئله دلیل قرآنی دارد.
هیچ نعمتی در جهان برتر از نعمت ولایت رسول اکرم(ص) و اهل بیت او نیست
به گزارش خبرنگار تقریب، جشن بزرگ میلاد علی بن موسی الرضا (ع) شامگاه سه شنبه به همت بنیاد خیریه امام خمینی (ره)دزفول و با حضور آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب و اقشار مختلف مردم این شهر برگزار شد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع)، اظهار داشت: هیچ نعمتی در این جهان برتر از نعمت ولایت رسول اکرم(ص) و اهل بیت او نیست و این مسئله دلیل قرآنی دارد که نعمت رسول خدا نعمت تامه است.
 
وی افزود: در قرآن کریم فراوان به نور و ظلمات اشاره شده است و خدای متعال نقشی که در هدایت جامعه ایمانی دارد این است که جامعه ایمانی را از ظلمات به سوی نور می برد .
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: خداوند دو نوع رهبری و ولایت را معرفی می کند یکی ولایت الهی که کارش بردن از ظلمات به سوی نور است و دیگری ولایت شیطان که کارش عکس کار ولایت الهی است و انسانها را از نور به ظلمات می برد.
 
وی با اشاره به آیه ۱۵۷سوره مبارکه الأعراف (الَّذينَ يَتَّبِعونَ الرَّسولَ النَّبِيَّ الأُمِّيَّ الَّذي يَجِدونَهُ مَكتوبًا عِندَهُم فِي التَّوراةِ وَالإِنجيلِ يَأمُرُهُم بِالمَعروفِ وَيَنهاهُم عَنِ المُنكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّباتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيهِمُ الخَبائِثَ وَيَضَعُ عَنهُم إِصرَهُم وَالأَغلالَ الَّتي كانَت عَلَيهِم ۚ فَالَّذينَ آمَنوا بِهِ وَعَزَّروهُ وَنَصَروهُ وَاتَّبَعُوا النّورَ الَّذي أُنزِلَ مَعَهُ ۙ أُولٰئِكَ هُمُ المُفلِحونَ)، اظهار داشت: کسانی که از نوری که به همراه محمد (ص) بر این عالم فرود آمده تبعیت کنند رستگارند.
 
آیت الله اراکی با طرح این سوال، این نور چیست که رستگاری در گرو پیروی از این نور است؟ به آیه 174 سوره نساء يا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَکُمْ بُرْهانٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ أَنْزَلْنا إِلَيْکُمْ نُوراً مُبيناً اشاره کرد و گفت: خداوند در این ایه می فرماید ای مردم ما دو چیز بر شما فرو فرستادیم یکی برهان که همان قرآن کریم است و دیگری نوری که با رسول خدا نازل شده است و آن نور ائمه اطهار و اهل بیت رسول خدا(ص) است که همان نور رهبری و ولایت است.
 
وی سپس به ظلمات اشاره کرد و گفت: ظلمات دارای سه عنصر است اولین عنصر در تبیین ظلمات "کتمان حق" است. وقتی حق پوشیده شود کسی که به دنبال آن است نمی توان آنرا بیابد و کتمان حقیقت ظلمت آفرین است.
 
آیت الله اراکی افزود: دومین عنصر از عوامل ظلمت "تلبیس حق به باطل" است یعنی به باطل پوشش حق دادن یا به عبارت دیگر باطل را با یک شعار حق، به خورد مردم می دهند مثلا می گویند حقوق بشر و بعدر پوشش آن آدم کشی و جنایت می کنندو با استفاده از بمب اتم هزاران انسان بی گناه را قتل و عام می کنند و یا در حمله اخیر آمریکا به عراق صد ها هزار نفر را با پوشش حقوق بشر کشتند.
 
وی افزود: تلبیس حق به باطل موجب ایجاد ظلمت می شود. زمانیکه مردم به دنبال حق می روند انچه به دست آنها داده می شود باطل است زیرا حق را با روپوش باطل به آنها داده اند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: عنصر سوم تزیین است یعنی بزک کردن و قشنگ جلوه دادن. یعنی وقتی یک مسئله ای اگر به صورت عادی جلوه داده شود مردم زشتی آنرا می بینند بنابراین آنرا بزک و تزیین می کنند تا مردم زشتی آنرا نبینند.
 
وی افزود: انبیا الهی و ائمه اطهار آمدند تا سه کار کنند اول اینکه برای مردم تبیین کنند که این حق است و دیگری باطل، دوم اینکه پوشش حقی که بر روی باطل کشیده شده را بردارند برای مثال یکی از اسرار قیام سید الشهداء افشای بنی امیه بود که روپوش حق را از روی بنی امیه برداشت و سوم اینکه ائمه هدی زشتی باطل را برای مردم مجسم می کنند و از تزیین آن جلوگیری می کنند.   
https://taghribnews.com/vdchwiniw23nv6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی