تاریخ انتشار۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 192396
ایت الله اراکی:

وحدت هویت جامعه اسلامی است

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه وحدت هویت و اساس جامعه اسلامی است، اظهار داشت: اگر این هویت از جامعه اسلامی ساقط شود اسلامیت جامعه اسلامی نیز از بین خواهد رفت.
وحدت هویت جامعه اسلامی است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز پنج شنبه طی سخنانی در دومین همایش بین المللی تقدیر از آثار و پایان نامه های تقریبی که دانشگاه آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد با اشاره به اینکه وحدت هویت جامعه اسلامی است، اظهار داشت:  مسئله وحدت امت اسلامی یک استراتژی یا یک تاکتیک نیست بلکه هویت جامعه اسلامی است .
 
وی با اشاره به اینکه وحدت نشانه هویت است، اظهار داشت: جامعه اسلامی هویت و تعریفی دارد که اگر این هویت از جامعه اسلامی ساقط شود اسلامیت جامعه اسلامی نیز از بین خواهد رفت.
 الله اراکی با بیان اینکه هویت جامعه اسلامی هویت اَبوّت نبی اکرم(ص) است، اظهار داشت:  اَبوّت نبی مکرم اسلام برای جامعه اسلامی اَبوّتی است که هم در کتاب خدا و هم در سنت به آن اشاره شده است.
 
وی افزود: در روایات متعددی به مسئله اَبوّت رسول اکرم (ص) اشاره شده است و جامعه اسلامی را به جامعه ولد تعبیر کرده اند و "والد" رسول مکرم اسلام است و "ما ولد" جامعه اسلامی و جامعه مسلم است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه رسول اکرم(ص) از سوی خداوند آمر و ناهی معرفی شده است و قرآن کریم نیز او را به عنوان حاکم اول جهان اسلام معرفی می کند، اظهار داشت: امر و نهی مبنای هویت سازی است و جامعه ای که از حاکمی پیروی می کند هویت خود را تابع آن فردی که امر و نهی می کند قرار می دهد و در جامعه اسلامی آمر و ناهی وجود مقدس نبی مکرم اسلام است.
 
وی افزود: همانطور که تأکید شده است هویت جامعه اسلامی بر اساس اطاعت از خدا و رسولش است و این اطاعت هویتی واحدی را به وجود می آورد که این هویت نمی تواند هویتی دوگانه باشد اگر جامعه ای هویت دوگانه داشته باشد این ننشان دهنده آن است که اطاعت از خدا و رسولش به طور کامل محقق نشده است.
 
آیت الله اراکی افزود: در هویت انقلاب اسلامی و بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی و تأکیدات مقام معظم رهبری از ایجاد وحدت به عنوان وظیفه اساسی نظام نام برده شده است.
 
وی با اشاره به اینکه وحدت و هویت در قانون اساسی به عنوان وظیفه نظام مطرح شده است، تصریح کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اقدام به برگزاری حلقه‌های گفت‌وگوی دینی- علمی بر دو نوع داخلی و خارجی کرده است که نوع خارجی آن با حضور علمای اندونزی چند ماه قبل برگزار شد و در سال جاری حلقه‌های گفت‌وگوی دینی- علمی را در داخل کشور انجام می‌دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های دولتی کشور باید اهتمام ویژه‌ای به برگزاری اعیاد داشته باشند، افزود:‌ هویت اسلامی ما از همین اعیاد و برگزاری نماز جماعت در مساجد آغاز می‌شود لذا برگزاری اعیاد به شیوه‌ای با شکوه از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.
https://taghribnews.com/vdchwinz-23nwxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی