تاریخ انتشار۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 194691

انتقاد علما، روحانيون،ائمه جمعه و مدرسان مدارس علميه اهل سنت خراسان شمالي از عربستان

جمعي از علما و روحانيون اهل سنت خراسان شمالي اقدام عربستان را درحمله به یمن محکوم کردند و از نخبگان و دانشمندان جهان اسلام خواستند در ايجاد اتحاد و همدلي بين مسلمين و كشورهاي اسلامي بیشتر تلاش کنند. بگفته آنان در شرایطی که دشمن ریشه اسلام و مسلمین را هدف گرفته است، مسأله وحدت از اوجب واجبات است.
انتقاد علما، روحانيون،ائمه جمعه و مدرسان مدارس علميه اهل سنت خراسان شمالي از عربستان

 به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) جمعي از علما و روحانيون،ائمه جمعه ، مديران و مدرسين مدارس علميه اهل سنت خراسان شمالي با محكوم کردن اقدام عربستان سعودي و هم پيمانانش در تجاوز به يمن، از نخبگان و دانشمندان جهان اسلام خواستند در ايجاد اتحاد و همدلي بين مسلمين و كشورهاي اسلامي تلاش بیشتری کنند و در مقابل ترفند‌های غرب و استكبار بایستند و خوشحالي و شادي ايجاد شده در جامعه كفر به بهانه افروخته شدن جنگ بين مذاهب اسلامي را؛ به ياس و نا اميدي تبديل بكنند.

حاج آخوند "رحيم صمدي" امام جمعه اهل سنت یکه صعود از توابع شهرستان رازو جرگلان(خراسان شمالي) با محکوم کردن اقدام رژيم آل سعود عليه مردم بي گناه يمن گفت: اقدام ناجوانمردانه و کشتار بی رحمانه مسلمانان یمن برخلاف قوانین مجامع بین المللی است و ما این اقدامات ناجوانمردانه را به شدت محکوم می کنیم.
وی افزود: به فرموده خداوند متعال پیروزی نهایی سرانجام از آن حق طلبان خواهد بود و به یقین با وحشی گری ها و جنایات آل سعود، یمن از بین نمی رود اما در این میان روسیاهی به عاملان و ساکتان این جنایت ها خواهد ماند چرا که کشتار کودکان بی گناه و سکوت مدعیان جهانی، آبروی انسانیت را برای همیشه تاریخ خدشه دار می کند.

حاج آخوند "رحيم صمدي" تاکید کرد: نیاز امروز جهان اسلام وحدت و یکپارچگی در مقابل استکبار جهانی، انگلیس و اسراییل غاصب است،مسلمانان جهان باید یکصدا، زیر پرچم و لوای اسلام یگانگی و وحدت خود را اعلام بکنند.

"حاج آخوند عبدالله خوش نظر" امام جمعه اهل سنت روستاي تازه یاب از توابع شهرستان مانه و سملقان نيز با اشاره به اوضاع یمن گفت: تهاجم زشت و غیر انسانی و غیراسلامی عربستان به یمن را نمی توان با هیچ توجیهی برای ملت ها و کشورهایی که اسلام را دین خشونت می دانند، شرح داد، در حالی که اسلام واقعی دین مهربانی و عطوفت است،عربستان با تهاجم نظامی به یمن، چهره رحمانی اسلام را خدشه دار و سیمای خشنی از اسلام به جهان معرفی کرد، و تهاجم نظامی این کشور به ملت مظلوم یمن تفاوت چندانی با تهاجم اسراییل جنایتکار به غزه و فلسطین ندارد.
وی افزود: از آنجایی که عربستان مدعی است پدر معنوی جهان اسلام است، با تهاجم نظامی به یمن و با ممانعت از  ورود کشتی های حامل کمکهای بشردوستانه ایران به این کشور آسیب دیده، محبوبیت خود را در بین کشورهای اسلامی از دست داد و همگان سران عربستان را همچون سران کشورهای غربی و اسراییل می شناسند و نفرت بسزایی از سران جنایتکار خواهند داشت.

"حاج آخوند عبدالله خوش نظر" تاکید کرد هیچ دین و مذهبی برادرکشی را قبول ندارد و این اقدامات غیر انسانی عربستان، خارج از دستورات اسلام است و ما علماي اهل سنت خراسان شمالي، کشتاربی رحمانه کودکان یمن را علیه عربستان سعودی به شدت محکوم می کنیم و می گوییم این حمله با دستور از پیش تعیین شده استکبار بوده است اما مردم یمن پیروز نهایی خواهند بود.

"حاج غفور آخوند يزداني"، امام جمعه اهل سنت باغلق از توابع شهرستان رازو جرگلان نيز ضمن محكوم كردن حملات رژيم آل سعود به يمن گفت: مسلمانان بايد دربرابر ترفند‌هاي غرب و استكبار بايستند و امروز آل سعود بازيچه‌ي آمريكا شده است، عربستان و ساير كشور‌هاي عربي نبايد خودشان را بازيچه‌ دشمنان اسلام بكنند تا آنها از اين آب گل آلود ماهي صيد و ثروت مسلمانان را غارت كنند، امروز اگر وحدت مسلمانان در جهان اسلام مطرح می شود به این دلیل است که دشمنان اسلام دست به دست هم داده اند تا ما وحدت نداشته باشیم ، در شرایطی که دشمن ریشه اسلام و مسلمین را هدف گرفته است، مسأله وحدت از اوجب واجبات است.


"حاج ارازآخوند محمدی» مدیر حوزه علمیه محمدیه اهل‌سنت روستای اشرف دره از توابع شهرستان رازو جرگلان نيز در محکومیت جامعه اهل سنت خراسان شمالي در حمله عربستان به یمن، مي گويد: قطعا اینگونه حملات ناجوانمردانه و ددمنشانه برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان جهان است و اگر امروز عربستان بازیچه دست، این دشمنان قسم خورده شده در صدد، ایجاد اختلاف و تفرقه و جنگ قومی بین مسلمانان جهان است.

وی افزود: اينگونه حملات با هدف اسلام هراسی و اسلام ستیزی صورت گرفته و علماء، روحانیون و نخبگان تشیع واهل سنت جهان اسلام وظیفه دارند، با تقویت و حفظ وحدت، این گونه اقدامات غیرانسانی را قاطعانه محکوم کنند و  ازمجامع بین المللی بخواهند، که دربرابر اینگونه رفتارهای وحشیانه رژیم مزدور آل سعود سکوت نکنند.


امام جمعه اهل سنت روستاي اشرف دره همچنین افزود: همانطور که مسلمانان جهان شاهد و نظاره گر بودند، که استکبار جهانی در سوریه، افغانستان و عراق با شکست مواجه شد و نتوانست به خواسته های شوم خود در راستای شکستن زنجیره اتحاد  و وحدت مسلمانان جهان دست پیدا بکند، در یمن نیز به حول قوه الهی پیروز نخواهد شد و برای رژیم آل سعود نیز جز، شرمساری و رسوایی چیز دیگری در پی نخواهد داشت.

وی افزود: از آنجایی که ریشه اختلاف و تفرقه مسلمانان جهان و جوامع اسلامی، استکبارجهانی و انگلیس و اسراییل جنایتکار است، این حمله نیز با هدف اسلام هراسی و اسلام ستیزی صورت گرفته و در این بازی، رژیم آل سعود نقش اصلی را برعهده دارد و دستورات دشمنان اسلام را با برادرکشی خود اجرا می کند.

"حاج ارازآخوند محمدی» بمباران مدارس، بیمارستان ها و مکان های فوریت های پزشکی یمن را خارج از انسانیت دانست و گفت: امروز رژیم آل سعود با کشتار کودکان بیگناه یمن و اجرایی کردن نقشه های دشمنان می خواهد تفرقه را در بین مسلمانان گسترش بدهد ولی غافل از این است که اینگونه برادر کشی ها و کشتار کودکان بی گناه، نه تنها هیگونه تأثیری منفی در از بین رفتن یکپارچگی و وحدت مسلمین جهان نخواهد داشت و بلکه این آتش ایجاد شده، آنقدر شعله ور می شود و دامن کسانی را که این نقشهای شوم را طراحی کرده اند، می گیرد و باعث بیش از پیش تقویت وحدت مسلمانان ونفرت بیشتر مسلمانان از اینگونه مستکبران جهانخوار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برادران تشیع و اهل سنت می توانند با پیروی از دستورات پیامبر (ص) و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری باعث حفظ و گسترش بیش از پیش وحدت بین مسلمین شوند و دست دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم کوتاه کنند، ریسمان الهی همان قرآن و رسول اکرم (ص) است پس بنابراین مسلمانان دنیا باید در سایه قرآن به وحدت واقعی عمل کنند و در چنین برهه از زمان که دشمنان رسول اکرم با یکدیگر متحد شده اند و می خواهند، اسلام را ازبین ببرند واثری از اسلام در جهان نباشد، ما نیز وظیفه داریم بیش از پیش با اجرایی کردن دستورات الله تعالی پیرامون آیه (وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَلِكَ یُبَیِّنُ اللّهُ لَكُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ) در برابر اینگونه حملات دشمنان اسلام بایستیم وبا حفظ و تقویت وحدت پیروز بشویم، همانگونه خداوند خود فرموده است که پیروز نهایی مستضعفان خواهند بود.

" حاج آبا آخوند درخشان" مدیر حوزه علمیه کریمی اهل سنت  یکه صعود از توابع شهرستان راز و جرگلان نيز درسخنان اقدما عربستان را برخلاف دستورات قرآن و اسلام دانست و گقت: امروز که عربستان سعودی، متولیان حرمین شریفین محسوب می شوند،با حمله و بمباران هوایی  به یمن به امت اسلام ثابت کردند،که از دستورات اسلام و قرآن پیروی نمی کنند و هیچ سنخیتی با اسلام و قرآن ندارند، بلکه فقط بازیچه دست دشمنان رسول الله شده اند.
وی افزود: امروزه آل سعود که عهده دار تولیت حرمین تحت لوای اسلام است، با خروج از دستورات اسلام و قرآن شأن و منزلت خود را در بین مسلمانان جهان از دست داد.

این مدیر حوزه علمیه اهل سنت افزود: این حملات خدشه ای به اتحاد و یکپارچگی بین شیعه و سنی وارد نکرده است و
این توطئه هرچه زودتر بدست مسلمانان خنثی خواهد شد و نتیجه این تجاوز، پیروزی انصارالله و نابودی رژیم آل سعود است.
وی تاکید کرد: مسلمانان جهان به خصوص برادران شیعه و سنی ایران با حمایت های همه جانبه و انزجار از اقدامات ضد بشری عربستان سعودی، امید شوم استکبارجهانی را به یاس تبدیل خواهندکرد.




 
https://taghribnews.com/vdchwknzz23nw-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی