تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 235695
دی‌میستورا:

مذاکرات سوریه نیازمند توافق روسیه و آمریکا است

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد: برای آغاز دور جدید مذاکرات میان جناح‌های سوری، باید میان روسیه و آمریکا توافق به وجود آید.
مذاکرات سوریه نیازمند توافق روسیه و آمریکا است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت: دور بعدی مذاکرات سوریه به تعویق انداخته شده است و من تا زمانی که اطمینان حاصل کنم که آمریکا و روسیه به درک مشترکی برای آغاز کار رسیده‌اند، این تعویق ادامه خواهد داشت.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا و روسیه باید به دنبال مهیا کردن زمینه لازم برای پایان یافتن خصومت‌ها باشند تا شرایط برای همگان مورد قبول باشد.
 
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در عین حال هشدار داد که آتش‌بس در سوریه در خطر است و شرایط به ویژه در حلب و حومه دمشق اصلا مناسب نیست.
 
دی‌میستورا که در تماس ویدئویی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخن می‌گفت، همچنین جزئیاتی از تلاش‌ها برای رساندن کمک‌ها به شهروندان سوری ارائه داد و افزود: دسترسی به مناطق محاصره‌شده و صعب‌العبور در سوریه بهتر شده است و در مقایسه با سال گذشته که به هیچ‌کس در این مناطق دسترسی نبود، اکنون به حدود ۳۰۰ هزار نفر از این افراد دسترسی وجود دارد. با این حال این تعداد هنوز کافی نیست و پیچیدگی‌های دیگری هم در کار آمده است.
 
وی با ابراز امیدواری نسبت به گفت‌وگوهای صلح تصریح کرد: در این شش ماه نخست سال جاری میلادی سه بار این نشست‌ها تشکیل شده است اما هنوز پیشرفتی در رسیدن به یک دوره گذار سیاسی در سوریه به دست نیامده است.
 
دی‌میستورا خاطرنشان کرد: هنوز نمی‌توان زمانی برای دور بعدی گفت‌وگوها معلوم کرد ولی روسای گروه بین‌المللی حمایت از سوریه اوایل اوت ( 11 مرداد) را ضرب‌الاجل رسیدن به یک توافق قرار داده‌اند.
https://taghribnews.com/vdchwmnim23nx-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی