تاریخ انتشار۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 265999
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت بوکان:

​"دیپلماسی وحدت اسلامی" ضرورتی برای تشکیل امت واحده‌ی اسلامی است

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت بوکان گفت: دیپلماسی وحدت اسلامی در شرایط کنونی راهکاری برای تشکیل امت واحده‌ی اسلامی است.
​"دیپلماسی وحدت اسلامی" ضرورتی برای تشکیل امت واحده‌ی اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا حیدرعلی پوراحمدی در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب "دیپلماسی وحدت اسلامی" راهبرد و توانمندی‌های بالفعل و بالقوه ملت‌های مسلمان و کشورهای اسلامی برای ایجاد امت واحده است به گونه‌ای که همه فرق و مذاهب اسلامی به صورت برابر و همسان از پیامدهای آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: دیپلماسی وحدت اسلامی مهمترین راه‌کار برای تقریب مذاهب در شکل کلان است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت بوکان در ادامه با تاکید به اینکه دیپلماسی وحدت اسلامی باید براساس پیام بعثت باشد، خاطرنشان کرد: دیپلماسی در جامعه اسلامی کنونی براساس بعثت نیست و اهل تشیع یا تسنن به دنبال رساندن پیام تشیع و تسنن هستند نه پیام اسلام و این باعث ایجاد اختلاف شده است.

پوراحمدی با اشاره به نقش آفرینی آموزه‌های دینی در تشکیل امت واحده، اضافه کرد: نخبگان، روحانیون و علما در این زمینه بالاترین نقش را برعهده دارند به طوری که با تبیین پیام بعثت و محور قرار دادن مشترکات دینی می توانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند و اختلافات را کنار بگذارند.

پوراحمدی ادامه داد: لازم است نخبگان اشتراکات را استخراج کنند تا دیپلماسی وحدت اسلامی بر اساس اشتراکات طراحی شود.

 وی تأکید کرد: ما باید در برابر تهدیدات علیه مسلمانان به دفاع مشترک بپردازیم و همبستگی هویتی جهان اسلام را تقویت کنیم.

به گفته مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت بوکان، مقام معظم رهبری نسبت به دیپلماسی وحدت تاکید دارند، این امر تاثیر بسیار زیادی در جهان اسلام می تواند داشته باشد و راه خروج جهان اسلام از بحران است.
https://taghribnews.com/vdchwmniw23n-wd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی