تاریخ انتشار۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 277194
معرفی کتاب

«وحدت اسلامی در نگاه اهل بیت(ع)»

«وحدت اسلامی در نگاه اهل بیت(ع)»
کتاب «وحدت اسلامی در نگاه اهل بیت(ع)» که به همت دکتر حجت الله فسنقری و ام البنین قزلسفلو، پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری ترجمه شده، از ۹ فصل تشکیل شده است:
برخی عوامل اختلاف امت، وحدت امت مایه اقتدار، نقش پیامبر اکرم(ص) در اتحاد امت اسلامی، نقش امام علی(ع) در برقراری اتحاد میان مسلمانان، تلاش امام حسن(ع) برای اتحاد مسلمانان، نقش امام حسین(ع) در وحدت مسلمانان، نقش علمای شیعه در اتحاد اسلامی، تعامل با دیگران یکی از لوازم وحدت و نقش علمای شیعه در حرمت تعرض به مسلمانان.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
اتحاد و وحدت امت اسلامی به منزله قدرت و دژی نفوذناپذیر در برابر رخنه دشمنان است؛ دشمن، شبانه روز در تلاش است تا از یک‏سو بر منابع امت اسلامی تسلط یابد و از سویی دیگر مانع گسترش و انتشار اسلام شود؛ بنابراین امت اسلامی با انواع مختلف تهاجم­های فکری، فرهنگی و نظامی روبروست؛ منظور از تهاجم فکری همان شبیخون فرهنگی است که همه مذاهب و فرقه­های مختلف اسلام، اعم از شیعه و سنی و عرب و عجم را مورد تهدید قرار می­دهد هم­چنان که جنگ نظامی در کشورهای اسلامی نیز به نفع دشمن است و بارزترین نمونه آن، اتفاقاتی است که در فلسطین، افغانستان و عراق در حال وقوع است؛ پس دشمن، فساد را رواج داده و منابع مسلمانان را به یغما می­برد و پیوسته برای چپاول کشورهای اسلامی نقشه می­ کشد.



آیت‏ الله شیخ حسین الراضی، از علمای سرشناس و مبارز عربستان است که سالهاست امام جماعت مسجد رسول اعظم(ص) در شهر «العمران» در منطقه الاحساء را بر عهده دارد. این روحانی برجسته بارها به اتهام سخنرانی‌های روشنگرانه و انتقادی از سوی دستگاه امنیتی سعودی بازداشت شده است.

چاپ اول کتاب «وحدت اسلامی از نگاه اهل بیت(ع)» در  ۱۹۶ صفحه، قطع رقعی و قیمت ۸۰۰۰ تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.
 
https://taghribnews.com/vdchwqnik23nqzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی