>> شورای روحانیت و افتای اهل سنت کردستان آغاز به کار کرد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۰
کد مطلب : 260994

شورای روحانیت و افتای اهل سنت کردستان آغاز به کار کرد

شورای روحانیت و افتای اهل سنت کردستان با حضور روحانیون برجسته استان فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
شورای روحانیت و افتای اهل سنت کردستان آغاز به کار کرد
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، مراسم آغاز به کار رسمی شورای روحانیت و افتای اهل سنت کردستان با حضور دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، استاندار کردستان و جمعی از علما و روحانیون برجسته کردستان در سنندج برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: دشمنان با تمام توان برای انحراف افکار مسلمانان و بدعت گذاری در دین تلاش می کنند واگر علما نباشند و نظر صحیح را ارایه نکنند مردم نمی توانند به مسیر درست رهنمون شوند.
حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی افزود: ما در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در استان کردستان وظیفه داشتیم که بستر را فراهم کنیم و در این مسیر نیز امکانات و زیرساخت هایی را فراهم کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شوراهای شهرستانی روحانیت و افتا در استان تشکیل شده است و امروز نیز شورای استانی روحانیت و افتا با حضور 15نفر از علمای برجسته استان فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: در شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور نیز که متشکل از 15نفر می باشد 9نفر از روحانیون اهل سنت حضور دارند و در این شورا نیز اقدامات خوبی در حوزه آموزشی، پژوهشی و تقویت مدارس علوم دینی اهل سنت صورت گرفته است و این مهم روز به روز ارتقا می یابد.
وی افزود: کتابخانه تخصصی امام خامنه ای(مدظله العالی)نیز با دربرگیری منابع فقه شافعی و اهل سنت راه اندازی شده است که می تواند خدمات علمی و پژوهشی بزرگی را به مخاطبان به ویژه جامعه طلاب و روحانیون منطقه ارایه کند.
حجت الاسلام حسن منتظری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این مراسم به شیوه تشکیل شوراهای روحانیت و افتا در شهرستان های مختلف استان و شورای استانی اشاره کرد و بر فراهم کردن زمینه های لازم برای فعالیت هرچه بیشتر این شوراها تاکید کرد.
اشرف ایل بیگی مدیر امور پژوهشی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این مراسم به ویژگی های شوراهای روحانیت و افتا اهل سنت در استان اشاره کرد و گفت: پاسداری از حریم مذهب فقهی امام شافعی، گسترش دامنه فعالیت های شوراهای افتا از موضوعات فقهی صرف به فتاوای کلامی و اخلاقی، انتشار هرچه بیشتر فتاوا در نشریات و فضای مجازی، نظارت مستمر بر فتاوای صادره در دفاتر شهرستانی، تصویب، تصحیح و یا تخطئه فتاوای مراجع غیر رسمی بر اساس ضوابط و قواعد فقه شافعی از جمله این ویژگی هاست.



عضو شورای افتای اهل سنت کردستان نیز در این مراسم گفت: جامعه بشری همواره برای پیشبرد امور و انسجام به تبعیت از یک رهبر و امام نیازمند است.
ماموستا محمود مدرسی اظهار کرد: اطاعت از امام و رهبر جامعه اسلامی بر همه افراد واجب است.
وی افزود: وجود یک رهبر و امام برای پیشبرد امور و انسجام بخشی به جامعه یک نیاز همیشگی برای انسان هاست و در آیین اسلامی نیز تا زمانی که رهبر بر اساس موازین اسلامی فعالیت کند اطاعت از وی واجب است.
ماموستا مدرسی در ادامه سخنان خود از تشکیل شوراهای روحانیت و افتا اهل سنت در شهرستان های مختلف و راه اندازی شورای استانی به عنوان حرکتی بسیار مهم یاد کرد.
ماموستا عبدالله حیدری از دیگر اعضای شورای افتا استان نیز در این مراسم اظهار کرد: با تشکیل این شوراها گام مهمی برای پاسخگویی به امور شرعی مردم فراهم شده است و امیدواریم مردم استان نیز با درنظر گرفتن این مهم از مراجعه به افراد غیر مسئول پرهیز کنند.
استاندار کردستان نیز در این مراسم گفت: روحانیون همواره نقشی مرجع و کلیدی را در هدایت مردم داشته اند و در انقلاب اسلامی ایران که بر یک اندیشه دینی استوار است دارای جایگاه ویژه ای هستند.
عبدالمحمد زاهدی افزود: در جوامع بشری در طول تاریخ همواره گروههای مختلفی به عنوان مرجع به ایفای نقش پرداخته اند و این گروه های مرجع مورد رجوع مردم برای رفع نیازهای فکری، روحی و روانی بوده اند.
وی گفت: در ممالکی که دین اسلام گسترده شده است روحانیون به عنوان گروه مرجع قلمداد شده و به ایفای نقش پرداخته اند و خوشبختانه در استان کردستان نیز شاهد حضور پررنگ روحانیون هستیم.
استاندار کردستان از برگزاری نشست های تخصصی با حضور روحانیون اهل سنت و اهل تشیع به عنوان عاملی مهم در راستای تالیف قلوب و ارتقای تبادل نظر بین پیروان مذاهب اسلامی نام برد و از تلاش های نماینده ولی فقیه در استان در این راستا تقدیر کرد.
زاهدی در بخشی دیگر از سخنان خود به هجمه گسترده دشمنان اسلام علیه مبنی عقیدتی و فکری مسلمانان اشاره کرد و گفت: دشمنان در این راستا از تمامی ابزارها استفاده می کنند و صدها کانال تلویزیونی و ابزارهای نوین ارتباطی را به کار بردن اند.
استاندار کردستان خاطر نشان کرد :دشمنان امروز یا به صورت فکری در راستای منحرف کردن جوانان مسلمان بر آمده اند و یا با رواج افراط گرایی و خشونت درصدد آسیب رسانی به مسلمانان هستند.
زاهدی افزود: برای مقابله با این توطئه ها نیاز است که جامعه روحانیت با توجه به جایگاه مرجع خویش مردم را هدایت و راهنمایی کنند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران مردمی ترین انقلاب دنیاست که بر پیکره اندیشه دینی استوار بوده و در زمانی که جبهه استکبار دین را به عنوان افیون به جامعه جهانی معرفی کرده بود ظهور کرد.
زاهدی افزود: جهان سلطه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران احساس خطر کرد و هم اکنون از هر ابزاری استفاده می کند تا جلوی نفوذ ارزش های اسلامی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران به دیگر نقاط را بگیرد و مردم ایران به ویژه جوانان را نیز با اهداف و آرمان های انقلاب بیگانه کند لذا در این راستا نقش روحانیون به عنوان هدایت کنندگان افکار عمومی برای روشنگری در خصوص توطئه های دشمنان بسیار مهم است.
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور نیز در این مراسم گفت: دشمنان با تمام توان از ابزارهای نوین ارتباطی برای القای اندیشه های خویش بر جوامع اسلامی بهره می گیرند و ما نیز باید از این فضا به نحو احسن بهره ببریم.

حجت الاسلام محمد صادق عرب نیا اظهار کرد: شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور از سال 87و به منظور تقویت فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی تشکیل شد.
وی افزود: ما در این شورا مباحث مرتبط با اهل سنت را حمایت کرده و در راستای تقویت مدارس علوم دینی برنامه هایی را اجرایی نمونه و در دست اجرا داریم.
حجت الاسلام عرب نیا از تشکیل شوراهای روحانیت و افتا در سطح شهرستان ها و سطح عالی استان کردستان ابراز خرسندی کرد و افزود: امیدواریم با تشکیل این شوراها مردم این استان بتوانند در سریع ترین زمان ممکن به پاسخ سوالات و دغدغه های شرعی خویش دست یابند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به استفاده گسترده دشمنان اسلام از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دشمنان حداکثر استفاده را از ابزار نوین ارتباطی می کنند اما متاسفانه ما از این فضا تاکنون بهره نبرده ایم.
حجت الاسلام عرب نیا خاطرنشان کرد: از علمای کردستانی به خاطر تلاش های شبانه روزی آنان در مسیر روشنگری مردم تقدیر می کنیم اما برای تاثیرگذاری بیش از پیش باید خود را به سلاح علم و ابزارهای نوین ارتباطی مسلح کنیم.
وی اعلام کرد: در شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت آمادگی کامل داریم هم به صورت مادی و هم معنوی از فعالیت های دینی و مذهبی اهل سنت در فضای مجازی حمایت نماییم.


 
https://taghribnews.com/vdchwvnik23n-wd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی