تاریخ انتشار۲۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 28909

ایران به مراودات مالی خود با اروپا ادامه می دهد

واشنگتن فشار زيادي را به آنكارا وارد كرده است تا از مراودات مالي ايران با اروپا از طريق بانک هاي اين كشور جلوگيري كند.
ایران به مراودات مالی خود با اروپا ادامه می دهد

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) ، منابع اطلاعاتي آمريكا اعلام كردند ايران با استفاده از شبكه بانكي تركيه توانسته است تحريم هاي يک جانبه آمريكا را دور بزند و به مراودات مالي خود با اروپا و بقيه جهان ادامه دهد. 

عدم همراهي تركيه با تحريم هاي يک جانبه آمريكا عليه ايران سرخوردگي واشنگتن را به دنبال داشته است. 

آوي جوريچ، يك مقام اطلاعاتي مالي می گوید: نهادهاي بسياري به تجارت با ايران ادامه مي دهند و تلاش هاي تحريمي را بی اثر می کنند . 

سفر مقامات آمریکایی به باکو و آنکارا 

همچنین فارس به نقل از روزنامه حريت تركيه از سفر هيأتي از وزارت خزانه‌داري آمريكا به جمهوری آذربايجان و تركيه خبر داد. 

بر اساس اين خبر، دولت اوباما براي كاهش حجم تجارت ايران با همسايگان خود در جستجوی راه چاره‌اي است و در اين راستا هيأتي به رياست "استوارت لوي" به باكو اعزام مي‌كند تا با مسئولان جمهوری آذربايجان ديدار كند ؛ مقصد بعدي سفر اين هيئت، استانبول و آنكارا خواهد بود. 

لوي هفته قبل در سخناني گفته بود: بايد تحريم‌هاي اعمال شده در سازمان ملل و اقدامات انجام شده را پيگيري كرد و در مورد تهديداتي كه فعاليت‌هاي مخفي ايران ايجاد مي‌كند به شركت‌هاي خصوصي هشدار داد. 

آمارهاي رسمي نشان مي دهد تجارت سالانه ايران و تركيه به ۱۱ ميليارد دلار رسيده است و دو طرف قصد دارند اين رقم را تا سال ۲۰۱۶ به ۳۰ ميليارد دلار برسانند. 

اين تحركات آمريكا در حالي انجام مي‌شود كه علي‌رغم تحريم‌هاي سازمان ملل، رجب طيب اردوغان يك ماه پيش قول داد كه حجم مبادلات تجاري ايران تركيه به سه برابر مقدار كنوني برسد.

https://taghribnews.com/vdchwwni.23n6vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی