تاریخ انتشار۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 259392

دیدار دکتر ظریف با همتای ونزوئلایی خود

خانم "رودریگز" وزیر خارجه و آقای "مارتینز" وزیر نفت جمهوری بولیواری ونزوئلا که برای دیداری رسمی و رایزنی و گفتگو با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده اند، پیش از ظهر امروز با دکتر "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند.
دیدار دکتر ظریف با همتای ونزوئلایی خود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن ابراز رضایت از روابط دو جانبه فیما بین جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا، از تلاشهای کاراکاس به عنوان ریاست جنبش غیر متعهدها قدردانی کرد و اظهار داشت: تلاشهای ونزوئلا یکی از عوامل حفظ سطح کنونی قیمت نفت بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی ایران را برای حمایت از همکاریهای بین المللی در جهت کاهش تنش ها و نیز تداوم توافق در خصوص قیمت نفت که باعث حفظ منافع کشورهای عضو و نیز غیر عضو اوپک می شود، اعلام کرد.

در ادامه وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران و دیدار با وزیر خارجه کشورمان، افزود:ما در ادامه یک سفر دوره ای به تهران آمده آیم و هدفمان رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائلی نفتی و نیز در چارچوب جنبش غیر متعهدها است.

خانم "رودریگز" روابط با جمهوری اسلامی ایران را برای کشورش راهبردی توصیف کرد و افزود: ونزوئلا به عنوان ریاست جنبش غیر متعهدها ضمن ابراز همبستگی با ملت بزرگ ایران، بر این اعتقاد است که تهدیدات ابراز شده علیه ایران،  هیچ صدمه ای را متوجه ملت ایران نخواهد کرد.

هیئت عالیرتبه ونزوئلا قرار است با وزیر نفت کشورمان نیز دیدار و گفتگو کنند.
https://taghribnews.com/vdchwwnii23nmxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی