تاریخ انتشار۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 289597
در بیانیه پایانی کارگاه سنگال درخواست شد؛

تشکیل شبکه روزنامه‌نگاران مسلمان برای مقابله با اسلام‌هراسی

شرکت‌کنندگان در کارگاه منطقه‌ای سازمان همکاری اسلامی در سنگال با صدور بیانیه‌ای تشکیل شبکه روزنامه‌نگاران آفریقایی مسلمان برای مقابله با اسلام‌هراسی و تنفر دینی را خواستار شدند.
تشکیل شبکه روزنامه‌نگاران مسلمان برای مقابله با اسلام‌هراسی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کارگاه منطقه‌ای بررسی سازوکارهای راهبرد رسانه‌ای مقابله با اسلام‌هراسی و معرفی اسلام میانه‌رو در کشورهای آفریقایی به همت سازمان همکاری‌ اسلامی و با مشارکت سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو)، کمیته دائمی رسانه‌ای و امور فرهنگی(کومیاک) و انجمن ملی وابسته به یونسکو و آیسسکو در شهر داکار، پایتخت سنگال برگزار شد.
 
در بیانیه پایانی این کارگاه از کشورهای عضو و مؤسسات وابسته به سازمان همکاری‌ اسلامی و سازمان‌های جامعه مدنی درخواست شد در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های راهبردی برای مبارزه با اسلام‌هراسی همکاری کنند.
 
در این بیانیه همچنین بر ضرورت همکاری میان سفرای کشورهای اسلامی در جوامع غربی، جمعیت‌های اسلامی در خارج از جهان اسلام و روزنامه‌نگاران مسلمان در غرب با هدف تهیه برنامه‌ها و طرح‌هایی برای مقابله با اسلام‌هراسی و مظاهر آن تأکید شد.
 
شرکت‌کنندگان در این کارگاه همچنین حمایت از کمیته دائمی امور فرهنگی و رسانه‌ای (کومیاک) در راستای تداوم برنامه‌های رسانه‌ای و فرهنگی را خواستار شدند.
 
تقدیر از اقدام سازمان همکاری اسلامی مبنی بر اعطای جایزه بین‌المللی به رسانه‌ها با هدف تشویق فعالان این عرصه به معرفی ارزش‌های اصیل اسلامی و تصحیح چهره منفی اسلام و مسلمانان و نقش چنین جوایزی در ایجاد رقابت میان مؤسسات رسانه‌ای، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی از دیگر موضوعات ذکرشده در این بیانیه بود.
 
در بیانیه پایانی این کارگاه همچنین بر ضرورت تقویت سازوکارهای دانشگاهی برای مبارزه با اسلام‌هراسی و مقابله با تنفر، تعصب، تبعیض نژادی علیه مسلمانان و همچنین، تقویت همکاری میان مؤسسات رسانه‌ای کشورهای آفریقایی عضو سازمان همکاری اسلامی تأکید شد.
 
اجرای برنامه‌های آموزشی برای روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای، ایجاد شبکه روزنامه‌نگاران آفریقایی مسلمان تحت نظارت سازمان همکاری اسلامی با هدف مقابله با گفتمان تنفر، تبعیض و اسلام‌هراسی، راه‌اندازی کمپین «تقویت گفتمان اعتدال و هم‌زیستی در جوامع غیراسلامی» از سوی سازمان همکاری‌ اسلامی، ایجاد شبکه‌های آموزشی برای توانمندسازی روزنامه‌نگاران در کشورهای آفریقایی و دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به منظور تبادل تجربیات از دیگر موضوعات مطرح شده در بیانیه مذکور بود.

 
https://taghribnews.com/vdchwwniq23n6md.tft2.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی