تاریخ انتشار۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 289399
استاندار گلستان:

همزیستی مذهبی مسالمت آمیز در گلستان احساس می شود

استاندار گلستان، گفت: امنیت و آرامشی که در استان گلستان حاکم است احساس خوب و خوشایند همزیستی مذهبی مسالمت آمیز را ایجاد کرده است.
همزیستی مذهبی مسالمت آمیز در گلستان احساس می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، «سید مناف هاشمی» در مراسم فارغ التحصیلی طلاب اهل سنت مدرسه علوم دینی مصلحی آق قلا که با حضور علما، روحانیون، مسئولان استانی و شهرستانی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و عموم مردم برگزار شد، اظهار کرد: در سایه نعمات الهی و همدلی و انسجام بی نظیر علما، مردم و مسئولان، توفیق خداوند شامل حال این مردم شده است.

به گفته وی؛ زمینه های توسعه و پیشرفت استان با وجود همگرایی و هم افزائی موجود فراهم شده است.

استاندار گلستان با اذعان بر اینکه تحقق پیروزی و موفقیت در سایه وحدت و همدلی حاصل می شود، تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل با ایجاد اختلاف بین مسلمانان دنبال اهداف شوم خودشان هستند؛ ولی وحدت موجود در کشور نقشه های آنان را در ایجاد تفرقه و اختلاف خنثی کرده است.

وی، افزود: برای مستکبران هیچ چیزی به اندازه وجود اختلاف بین ملت ها مطلوب نیست؛ زیرا سود و منفعت آنها در این کار است.

به گفته وی؛ انقلاب اسلامی ایران، انقلابی دینی و فرهنگی است و قطعا این گونه انقلاب ها دشمنان فراوانی نیز دارند.

هاشمی با تاکید بر اینکه همه اقوام و مذاهب در جمهوری اسلامی از حقوق مساوی برخوردار هستند، ابراز کرد: تلاش می کنیم توسعه و عدالت که نیاز امروز جوامع اسلامی است در همه مناطق استان ایجاد شود.

وی، ادامه داد: توسعه و ترقی فقط با بودجه دولت ها محقق نمی شود؛ بلکه نیازمند مشارکت همه اقشار مختلف مردم است.

استاندار گلستان، وحدت موجود
در جامعه را به برکت حضور علما و روحانیون دانست و گفت: امروز اقشار مختلف مردم نگاهشان به بزرگان، علماء و روحانیت معزز است.

وی، افزود: حوزه های علمیه با استمرار تفکر دینی، از جایگاه مهمی در جامعه برخوردار هستند، تداوم آرمان‌ها و ارزش های انقلاب اسلامی به واسطه نقش آفرینی موثر حوزه های علمیه و روحانیت محقق خواهد شد.

به گفته هاشمی؛ طلاب علوم دینی باید با تلاش و همتی مضاعف در مسیر تحصیل علوم دینی گام برداشته و با آگاه سازی با تبلیغات گسترده دشمنان اسلام مبارزه کنند.

عزت و عظمت مسلمانان در اتحاد و انسجام است

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس نیز در این مراسم، گفت: مسلمانان در صورتی که راه های اتحاد و انسجام ملی و مذهبی را بپیمایند به عزت، عظمت و سربلندی دست می یابند.

«آخوند عبدالکریم جاور» افزود: مسلمانان باید از هر فرصتی برای وحدت استفاده کنند و برای اعتلای جهان اسلام تلاش کنند، زیرا تنها با وحدت است که صلح در جهان اسلام برقرار می ‌شود.

به گفته وی؛ رمز پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم اقتدار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در وحدت و یکپارچگی است.

مدیر حوزه علمیه جمیلیه گنبد کاووس با یادآوری اینکه خداوند انس و جن را برای عبودیت خلق کرده است، بیان کرد: زندگی بدون حاکمیت دینی انسان را به سعادت نمی رساند؛ بلکه حاکمیت دین در زندگی انسان باعث سربلندی و سعادت وی می شود.

وی، ادامه داد: ابلیس لعین با وسوسه های فراوان انسان را از اهداف متعالی خلقت دور می کند و در مسیر ذلت و ظلمت قرار می دهد.

به گفته وی؛ دشمن امروز با استفاده از شبکه های مجازی و ماهواره ای در صدد تضعیف آموزه های دینی و اسلامی است، پس با شناخت صحیح از دشمنان دین راه درست را بپیماییم.
 
https://taghribnews.com/vdchwwniw23n6xd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی