تاریخ انتشار۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : 273198

​افغانستان خونبارترین رمضان در ۱۶ سال اخیر را تجربه کرد

پایگاه خبری روسیا الیوم در گزارشی تاکید کرد که ماه رمضان امسال خونبارترین رمضان در ۱۶ سال اخیر بوده است.
​افغانستان خونبارترین رمضان در ۱۶ سال اخیر را تجربه کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پایگاه خبری روسیا الیوم در گزارشی با عنوان «افغانستان خونبارترین رمضان را از سال 2001 سپری کرد» نوشت: از ابتدای تجاوز آمریکا به افغانستان، این کشور بدترین ماه رمضان را در سال جاری تجربه کرد.
 
بر اساس این گزارش، انفجارهای تروریستی در ماه رمضان سال جاری بیش از 200 کشته و 700 زخمی در افغانستان برجای گذاشت که بیشتر آنها غیرنظامی بودند.
 
سی ام ماه مه گذشته، در پنجمین روز ماه مبارک رمضان انفجار یک کامیون بمبگذاری شده در منطقه دیپلماتیک کابل بیش از 150 کشته و 400 زخمی برجای گذاشت و فجیع‌ترین حادثه تروریستی طی 16 سال اخیر را در افغانستان رقم زد.
 
در پی این حمله تروریستی صدها شهروند افغانستانی در اعتراض به ناامنی‌های موجود تظاهرات کردند که در اثر درگیری نیروهای امنیتی با تظاهر کنندگان دست کم چهار نفر به ضرب گلوله کشته شدند.
 
 در دوم ژوئن گذشته سه عامل انتحاری در جریان تشییع جنازه یکی از کشته های اعتراضات اخیر، خود را در میان تشییع کنندگان منفجر کردند که با کشته شدن هفت نفر همراه بود.
 
عملیات انتحاری گروه طالبان در پایگاه نظامی نیروهای تحت حمایت سی آی ای، نزدیک استادیوم ورزشی شهر خوست نیز 13 کشته و  6 زخمی برجا گذاشت.
 
همچنین گروه‌های طالبان و داعش در ماه مبارک رمضان مسجدی در کابل، نمازخانه‌ای در هرات و چندین موضع نیروهای امنیتی در ایالت‌های بروان و باکتیا را هدف گرفته و 20 نفر را کشته و ده ها نفر دیگر را زخمی کردند.
 
در بیست و هفتم ماه مبارک رمضان نیز انفجار یک خودروی بمبگذاری شده با کشته شدن 34 نفر و زخمی شدن 60 نفر دیگر در منظقه لشکرگاه در مرکز ولایت هلمند در جنوب افغانستان همراه بود.
https://taghribnews.com/vdchwxni623nqzd.tft2.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی