تاریخ انتشار۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 203591
//2خبر از بحرین//

ابهام درسرنوشت ۲۰۰ بحرینی ربوده شده/ تاکید سازمانهای حقوق بشری بر آزادی فعال بحرینی

مرکز حقوق بشر بحرین از ربوده‌شدن حدود ۲۰۰ نفر در بحرین در یک سال گذشته بدست مزدوران رژیم آل‌خلیفه خبرداد که سرنوشت آنان در هاله‌ای از ابهام است.
ابهام درسرنوشت ۲۰۰ بحرینی ربوده شده/ تاکید سازمانهای حقوق بشری بر آزادی فعال بحرینی
به گزارش خبرگزاری تقری(تنا)، این مرکز در بیانیه‌ای به‌مناسبت روزجهانی قربانیان ربایش اعلام کرد: 241 مورد بازداشت دربحرین ثبت شده است که در 200 مورد ــ یعنی حدود 95 درصد ــ افراد ربوده شده‌اند.

درگزارش مرکز حقوق بشر بحرین آمده است: این مرکز از نوامبر 2014 به‌همراه انجمن جوانان بحرینی تهیه اسناد و ثبت موارد ربوده شده را آغاز کرده است و قصد دارد تا ژوئن 2016 به این کار ادامه دهد.

براساس این گزارش، موارد ربوده شده به دو شکل بعد از بازداشت و حین بازداشت بوده و سرنوشت قربانیان بدون هیچ توجیهی، از خانواده آنها مخفی می‌ماند.
در این گزارش آمده است: بازداشت شدگان با خانواده‌های خود به‌ مدت چند ثانیه تماس می‌گیرند تا فقط اطلاع دهند که در ساختمان بازپرسی هستند.

خبر دیگر این که سازمان های حقوقی بحرینی و بین المللی، در پیامی مشترک، آزادی دکتر "عبدالجلیل السنکیس" را که 160 روز است در اعتصاب غذا به سر می برد، خواستار شدند. دکتر السنکیس که یکی از 13 رهبران مخالف رژیم آل خلیفه است که چند روز قبل به سبب وخامت وضع جسمی اش از زندان به بیمارستان منتقل شد.

سازمان های حقوقی بحرینی و بین المللی، از رژیم آل خلیفه خواسته اند تا به تعهدی که به منشور حقوق بشر سازمان ملل درخصوص خودداری از بازداشت خودسرانۀ افراد و زندانی کردن آنها دارند، عمل کند.

به نوشتۀ پایگاه خبری "مرآة البحرین"، 41 سازمان های حقوقی بحرینی و بین المللی با امضای بیانیه ای تاکید کردند که گروه متخصص سازمان ملل درخصوص بررسی بازداشت های خودسرانه به این نتیجه رسیده که بازداشت و شکنجه به مشکلی سازمان یافته در نظام قضایی کیفری آل خلیفه تبدیل شده است.

سازمان های امضا کننده این بیانیه، از جامعه جهانی، آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا خواستند تا رژیم آل خلیفه را برای آزادی السنکیس تحت فشار قرار دهند.

گفتنی است دکتر عبدالجلیل السنکیس در اعتراض به بدرفتاری با زندانیان پس از درگیری های زندان "جو" در روز 21 مارس 2015 اعتصاب غذا را آغاز کرد.
https://taghribnews.com/vdchwxniz23nvmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی