تاریخ انتشار۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : 221997

پیشروی ارتش سوریه و آزادی شهر راهبردی تل رفعت

نیروهای کرد سوریه، کنترل شهر تل رفعت در شمال شهر حلب و در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه را در اختیار گرفتند.
پیشروی ارتش سوریه و آزادی شهر راهبردی تل رفعت
به گزارش  خبرگزاری تقریب(تنا)، نیروهای ارتش سوریه به مواضع گروه تروریستی داعش در غرب شهر القریتین در ریف شرقی شهر حمص حمله کردند؛ نیروهای کُرد سوری نیز همزمان شهر راهبردی تل رفعت در شمال حلب را به کنترل کامل خود در آوردند.

یک منبع کُرد سوری در این باره گفت: حمله به شهر تل رفعت از جبهه شمالی این شهر انجام شد؛ این شهر یکی از بزرگترین مقرهای تروریست های جبهه النصره به شمار می رود و به دلیل قرار داشتن در مسیر ارتباطی با ترکیه از اهمیتی راهبردی برخوردار است.

یگان های کُرد سوری چند روز پیش شهر و فرودگاه منغ را آزاد و پشتیبانی تروریست ها از شهر اعزاز در مجاورت مرز ترکیه در منطقه تل رفعت را قطع کردند.

درگیری های شدیدی درزمان حاضر بین ارتش سوریه و تروریست ها در دو کیلومتری تل رفعت در جریان است.

این منبع همچنین از هلاکت بخش اعظم تروریست هایی خبر داد که همراه با کامیون های حامل مهمات از خاک ترکیه وارد سوریه شده بودند و تلاش داشتند به این شهر نفوذ کنند.

این منبع افزود: یک گروه 300 نفری از عناصر مسلح از خاک ترکیه به منطقه تل رفعت اعزام شده بودند که کاروان آنها در جاده بین اعزاز و تل رفعت هدف قرار گرفته و بخش اعظم آن منهدم شد و گروهی از آنها توانستند وارد این شهر شوند.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) نیز اعلام کرد: یگان های ارتش و دفاع مردمی روستای الطیبه و مزارع آن در منطقه کویرس در ریف شرقی شهر حلب را به کنترل در آوردند.

ارتش سوریه پس از از بین بردن آخرین تجمع عناصر داعش در روستای الطیبه، بر محدوده کنترل خود در ریف شمالی و شرقی حلب افزود؛ یگان های مهندسی ارتش سوریه نیز روستای الطیبه و مزارع آن را از مین و بمب های کارگذاشته شده توسط تروریست ها پاکسازی کردند.

خبرگزاری سانا همچنین از عملیات دقیق علیه محورهای تحرک تروریست های داعش و استحکامات آنها در اطراف نیروگاه برق حرارتی روستای الطیبه خبر داد که در آن 12 خودروی مجهز به تیربار سنگین منهدم شد.

منابع نظامی سوری از بازگرداندن امنیت و ثبات به روستای کفر نایا در 25 کیلومتری شمال شهر حلب خبر دادند.

ارتش سوریه پیشتر توانست دو روستای جب الکلب و الطاموره در جنوب غربی شهر الزهراء را به کنترل خود در بیاورد.
 
https://taghribnews.com/vdchwzniq23niwd.tft2.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی