تاریخ انتشار۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : 171894

پیام تسلیت مراجع تقلید به مناسبت ارتحال آیت الله مهدوی کنی

مراجع عظام تقلید در پی درگذشت آیت الله "محمدرضا مهدوی کنی" رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، پیام تسلیتی صادر کردند.
پیام تسلیت مراجع تقلید به مناسبت ارتحال آیت الله مهدوی کنی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "ناصر مکارم شیرازی" طی پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله مهدوی کنی بیان کرد: فقدان اسفناك عالم مجاهد حضرت آيت الله مهدوى كنى (ره) موجب نهايت تأسف و تأثر گرديد.
در پیام این مرجع تقلید آمده است: اين عالم ربانى در طول عمر پربركت خود پيوسته در صف مقدم براى دفاع از اسلام و مكتب اهل بيت(ع) و انقلاب اسلامى قرار داشت و از كسانى بود كه هرگز مسير خود را در فراز و نشيب‌ها و طوفان‌هاى انقلاب تغيير نداد و نسبت به امام راحل(قدس سره) و رهبر انقلاب كاملا وفادار بود.
در ادامه این پیام تاکید شده است: يكى از خدمات برجسته آن فقيد سعيد اين بود كه جوان‌هاى ارزنده فراوانى را در دانشگاهى كه زير نظر داشت تربيت كرد و به كشور و نظام تحويل داد كه بسيارى از آنها در سمت‌هاى مختلف حكومت اسلامى انجام وظيفه مى‌كنند.
آیت الله مکارم شیرازی در پایان این پیام آورده است: اين ضايعه بزرگ را به جامعه روحانيت و عموم مردم كشور به خصوص به بازماندگان گرامى‌تسليت عرض مى‌كنم و علوّ درجات او را از خداوند متعال خواهانم.

آیت الله "عبدالله جوادی آملی"، مفسر برجسته قرآن کریم نیز ظهر امروز در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، رحلت آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفت و از خدای متعال برای این عالم بزرگوار علو مقام مسألت کرد.
وی خاطرنشان کرد: حادثه تلخ و ناگوار رحلت عالم ربانی مهدی کنی را تسلیت می‌گوییم و امیدواریم ذات اقدس الهی روح ایشان را با انبیا، اهل‌بیت(ع) و اولیای خود محشور کند؛ همچنین از خدا برای ملت عزیز، حوزه‌های علمیه و بیت شریفشان صبر طلب می‌کنیم.

آیت‌الله "حسین نوری‌ همدانی" نیز با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: ایشان که از پیشتازان حرکت انقلاب اسلامی در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی بودند و عمر پربرکت خود را در راه ترویج اسلام، مکتب تشیع، آرمان های امام خمینی(ره) و اهداف رهبر معظم انقلاب سپری کردند.
در ادامه این پیام تأکید شده است: آیت‌الله مهدوی کنی پس از انقلاب با قبول مسؤولیت‌های مختلف نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشتند و خدمات ارزنده‌ای را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کردند.

آیت‌الله "لطف الله صافی‌گلپایگانی" از مراجع تقلید نیز با صدور پیامی، ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی خاطرنشان کرد: رحلت عالم مبارز و روحانی وارسته مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محمّدرضا مهدوی کنی رحمة الله علیه موجب تأسّف و تأثّر گردید.
آن عالم مجاهد یکی از ارکان بزرگ انقلاب اسلامی بود که در مقاطع مختلف، نقش حسّاس و محوری داشت.
در ادامه این پیام تأکید شده است: خدمات شایسته ایشان به مراکز علمی و مذهبی و رشد و ارتقای فکری جوانان و پایبندی به اصول و ارزش‌های اسلامی در خاطره‌ها همیشه باقی خواهد ماند.
این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرده است: اینجانب درگذشت این فقید سعید را به حوزه‌های علمیه و علمای محترم تهران و شاگردان و دوستداران ایشان بخصوص برادر ارجمندشان و آقازادگان محترم و دامادهای مکرّم تسلیت گفته و غفران و مزید رحمت الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌نمایم.
https://taghribnews.com/vdchwznzk23nq6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی