تاریخ انتشار۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : 276339
​نهاد امدادرسان بین المللی:

بحران انسانی یمن یک رسوایی برای بشریت است

رئیس سازمان مردم نهاد «مراقبت بین المللی» با بیان اینکه بحران انسانی یمن، این کشور فقیر درگیر جنگ و متاثر از اپیدمی وبا را فراگرفته است، وضع کنونی این کشور را «یک رسوایی غیر قابل انکار برای بشریت» خواند.
بحران انسانی یمن یک رسوایی برای بشریت است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «ولفگان یامان» رئیس سازمان مردم نهاد «مراقبت بین المللی» (Care International)پس از یک مأموریت پنج روزه در یمن، در نشستی مطبوعاتی در صنعا افزود: یمن به دلیل دو سال و چندماه جنگ ویران شده است و هزاران غیرنظامی کشته و میلیون ها تن نیز آواره شده اند.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از مناطق این کشور در آستانه قحطی قرار دارد، گفت: 60 کشور در معرض کمبود مواد غذایی قرار دارند و بیش از نیمی از جمعیت به آب پاک دسترسی ندارند.
 
رئیس سازمان مراقبت بین المللی از جامعه بین المللی خواست تا همبستگی خود را با مردم یمن نشان داده و به درد و رنج 27 میلیون جمعیت این کشور پایان دهند.
 
پس از مداخله ائتلاف چند کشور عربی به رهبری دولت سعودی در یمن، جنگ در این کشور عربی افزون بر هشت هزار کشته، که اغلب آنها را غیر نظامیان تشکیل می دهند و بیش از 44 هزار و 500 مجروح برجای نهاده است.
 
بحران انسانی در یمن با ظهور اپیدمی وبا و ثبت یکهزار و 828 کشته و نزدیک به 370 هزار مورد مشکوک به این بیماری، وارد مرحله وخیم تری شده است.
 
سازمان مردم نهاد «مراقبت بین المللی» (Care International) یک سازمان بین المللی بشردوستانه بین المللی است که امدادرسانی اضطراری و طرح های بلندمدت بین المللی را اجرا می کند.
 
این سازمان در سال 1945 تاسیس شد و یکی از بزرگترین و کهن ترین سازمان های بشردوستانه به شمار می رود که بر مبارزه با فقر جهانی متمرکز است.
https://taghribnews.com/vdchx-niw23nqxd.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی