>> افزایش تهدید امنیتی در انگلیس حاصل دخالت این کشور در لیبی | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 186636
کمیته روابط خارجی مجلس انگلیس؛

افزایش تهدید امنیتی در انگلیس حاصل دخالت این کشور در لیبی

تنا-لندن
کمیته روابط خارجی مجلس انگلیس: پس از سرنگونی رژیم قذافی، لیبی تهدیدی امنیتی برای انگلیس شده است. وضعیت دردناک کشورهایی همچون افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، یمن و سومالی نشان می دهد حمله آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی، علاوه بر این که مردم این کشورها را به خاک سیاه نشانده، جهان و به ویژه آمریکا و اروپا را ناامن تر کرده است.
افزایش تهدید امنیتی در انگلیس حاصل دخالت این کشور در لیبی
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از لندن، کمیته روابط خارجی انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: جنگ و آشوب در لیبی، موجب قدرت گرفتن داعش در انگلیس شده و مهاجرت غیر قانونی از لیبی، امنیت اروپا را به خطر انداخته است.

کمیته توسعه بین الملل مجلس انگلیس نیز اعلام کرد از بین رفتن دولت مرکزی درکشورهای در حال توسعه و افزایش بیکاری، می تواند به تنش اجتماعی و رشد افراط گرایی منجر شود.
کمیته روابط خارجی مجلس انگلیس همچنین متذکر شد لندن که از مخالفان دولت قذافی حمایت کرد، مسوولیت ویژه ای درکمک به لیبی دارد زیرا داعش از آشوب فعلی برای گسترش فعالیت هایش استفاده کرده است.
روزنامه گاردین به نقل از وزارت امورخارجه انگلیس نوشت دولت این کشور درصدداست باهمکاری متحدان انگلیس وسازمان ملل،ثبات سیاسی را به لیبی بازگرداند و به خشونتها در آن کشور پایان دهد.

سیاست های نادرست غرب در دخالت در امور کشورهای دیگر، پیامدهای ناگواری برای جهانیان، به ویژه مردم کشورهای مورد هجوم آمریکا و متحدانش داشته است.
وضعیت دردناک کشورهایی همچون افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، یمن و سومالی نشان می دهد حمله آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی، علاوه بر این که مردم این کشورها را به خاک سیاه نشانده، جهان و به ویژه آمریکا و اروپا را ناامن تر ساخته است.
سازمان ائتلاف جنگ را متوقف کنید (Stop the War Coalition) با کنایه به سیاستهای غیرعقلایی غرب در لیبی نوشت اکنون معمرقذافی، دیکتاتور سرنگون شده، دارد به ریش غرب می خندد زیرا لیبی درکابوس است، جنگ داخلی در آن کشور رواج دارد، اردوگاه های آموزشی نیروهای تکفیری و تروریست برپا شده و غرب، از ترس تهدیدهای امنیتی، خواب ندارد. 



 
https://taghribnews.com/vdchx-nz-23n6-d.tft2.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی