تاریخ انتشار۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 270632

​گزارش الجزیره از ماه رمضان در کشور جنگ زده یمن

در سراسر جهان اسلام، ماه رمضان یک مناسبت شاد و معنوی است. اما در کشور جنگ زده یمن، مجال چندانی برای شادی در این روزها وجود ندارد.
​گزارش الجزیره از ماه رمضان در کشور جنگ زده یمن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شبکه الجزیره گزارش داد: یمن کشور جنگ زده ای است که مردم آن نیز همانند سایر مسلمانان در حال روزه داری در ماه مبارک رمضان هستند؛ جایی که 17 میلیون نفر در آستانه قحطی قرار دارند.
 
«فاطمه صلاح» 58 ساله همچون بسیاری از دیگر یمنی ها در ماه مبارک رمضان در طول روز نمی خوابد. او سرگردان در شهر «صنعا» پرسه می زند به امید اینکه شاید غذای کافی بیاید تا بتواند در شب شکم اعضای خانواده خود را سیر کند.
 
فاطمه با چشمانی اشک بار به الجزیره گفت: من خسته و تشنه و بدون آنکه سحری کاملی خورده باشم به دنبال لقمه نانی برای خانواده ام هستم.
 
او گفت: ماه رمضان بهترین ماه زندگی من بود. جنگ ما را از شادی های روزمره محروم کرده است. آخرین ماه رمضان خوب بود، اما این یکی بسیار دشوار است. ما در طول روز روزه می گیریم و در شب گرسنگی می کشیم.
 
در سراسر جهان اسلام، ماه رمضان یک مناسبت شاد و معنوی است. اما در کشور جنگ زده یمن، مجال چندانی برای شادی در این روزها وجود ندارد.
 
اخیرا سازمان ملل متحد هشدار داده است که 17 میلیون یمنی با قحطی مواجه بوده و از کمک های فوری بشردوستانه جامعه بین المللی محروم هستند.
 
جنگی که بیش از دو سال ادامه داشته است، بسیاری از خانواده های یمنی را به فقر و ناامیدی کشانده است.
 
رمضان امسال در زمانی آغاز شده است که یمن گرفتار اپیدمی شدید بیماری وبا است و سازمان بهداشت جهانی برآورد کرده است که شیوع این بیماری بیش از 530 کشته داشته و از ماه آوریل بیش از 65 هزار مورد مشکوک به وبا گزارش شده است.
 
«محمد المختاری» پدر 10 کودک که در صنعا زندگی می کند، خدا را شکر می کند که کودکانش به وبا مبتلا نشده اند اما از وضعیت کلی که یمن در طول ماه مبارک گرفتار آن است، ناراضی است.
 
به منظور مقابله با مشکلات مالی، دو فرزند جوان وی بطری های پلاستیکی را از خیابان ها جمع آوری می کنند و آنها را به مراکز بازیافت می فروشند و درآمد چند دلاری در روز کسب می کنند. مختاری خودش بیکار است، و خانواده وی نمی توانند در ماه رمضان از پس مخارج خورد و خوراک اش برآیند و افطار آنها چیزی بیش از نان و ماست نیست.
 
«عبداللطیف الحبیشی» صاحب یک فروشگاه مواد غذایی در صنعا گفت که تقاضا برای مواد غذایی در فروشگاه وی در ماه مبارک رمضان امسال بسیار پایین بوده است.
 
وی افزود: از خریدارانی که در طول ماه رمضان های قبلی به بازار هجوم می آوردند، دیگر خبری نیست زیرا بسیاری از خانواده ها پول کافی برای خرید آنچه نیاز دارند، ندارند.
 
الحبیشی گفت: این ماه مبارک رمضان بی سابقه است. این سومین ماه رمضان در طول جنگ یمن اما سخت ترین ماه رمضان در این سه سال است. حقوق کارمندان دولت ماههاست که پرداخت نشده است. مردم یمن قبلا در ماه رمضان پول بیشتری هزینه می کردند اما امسال پولی برای خرج کردن ندارند.
 
«سعید عبدالمومنین» اقتصاد دان یمنی هم اذعان دارد که امسال اوضاع وخیم است.
 
اگر چه ماه رمضان تنها یک ماه است، اما مشخص نیست که باتلاق یمن تا چه زمان ادامه خواهد یافت.
https://taghribnews.com/vdchxvnii23nq-d.tft2.html
مرجع : شبستان
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی