تاریخ انتشار۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۹:۲۷
کد مطلب : 180434

دهها کشته و زخمی در چهارمین سالروز انقلاب مصر

به گزارش خبرگزاریها در تظاهرات‌ مربوط به چهارمین سالگرد انقلاب مصر که منجر به سقوط مبارک شد تاکنون 70 نفر کشته و زخمی شده‌اند.
دهها کشته و زخمی در چهارمین سالروز انقلاب مصر
چهارمین سالروز انقلاب مصر در حالی برگزاری شد که حامیان اخوان المسلمین و دیگر نیروهای مردمی هر دو اعلام کردند که برای تحقق مطالباتشان به خیابان‌ها می‌آیند.
این در حالی است که  فرماندهان نیروهای امنیتی مردم را تهدید کرده اند که با هر تلاشی برای تجمع اعتراضی مقابله خواهند کرد. معاون وزیر کشور مصر هم اعلام کرد کسانی که تلاش کنند به سازمان‌های دولتی نزدیک شوند از گلوله نیروهای امنیتی بی نصیب نخواهند بود.
 این در حالی است که جنبش جوانان ۶ آوریل که یکی از گروه‌های اصلی در تحقق انقلاب ۲۵ ژانویه به شمار می‌رود اعلام کرد که علیه دولت فعلی مصر و حکومت «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور به خیابان خواهد آمد زیرا السیسی ثابت کرده که می‌خواهد رژیم مبارک را بار دیگر روی کار بیاورد و بر همین اساس مبارک و پسرانش را از زندان آزاد و جوانان انقلابی را مجازات می‌کند.
تظاهرکنندگان در تظاهرات روز های شنبه و یکشنبه خود همان شعارهای «معیشت، آزادی عدالت اجتماعی و کرامت انسانی» را که شعارهای انقلاب ۲۵ ژانویه بود سر دادند.
وزرات کشور مصر هم اعلام کرد که در درگیری‌های روز یکشنبه در این کشور یک نیروی امنیتی کشته شد و سه نفر دیگر  زخمی شدند.
برخی گزارش ها از کشته شدن 20 نفر و زخمی شدن 50 نفر دیگر در درگیری‌های روز یکشنبه میان نیروهای امنیتی و معترضان در قاهره و دیگر شهرهای این کشور خبر داده اند.
این درحالی است که وزرات بهداشت مصر تعداد تلفات را ۱۱ کشته و ۳۰ زخمی اعلام کرده است .
https://taghribnews.com/vdchxvnzk23n6kd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی