تاریخ انتشار۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب : 289731

​هشدار یونیسف به خطر مرگ 320 هزار کودک میانماری در بنگلاش

یونیسف با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جان 320 هزار کودک مسلمان آراکانی که از ظلم و ستم در میانمار به بنگلادش پناه برده اند، در خطر است.
​هشدار یونیسف به خطر مرگ 320 هزار کودک میانماری در بنگلاش
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، با انتشار گزارشی اعلام کرد که بیماری‌های منتقل شونده از آب آشامیدنی و شرایط نامناسب اردوگاه‌ها در بنگلادش، جان 320 هزار کودک آراکانی را تهدید می کند.
 
در گزارش یونیسف اشاره شده است که از 25 اوت تاکنون که حوادث خشونت‌بار در میانمار آغاز شده، هر هفته حدود 12 هزار کودک آراکانی مجبور به پناه بردن به بنگلادش شده اند.
 
در این گزارش آمده است: هر روز هزار و 200 تا هزار و 800 کودک آراکانی مجبور به فرار به بنگلادش می‌شوند و اخیرا حدود 10 هزار کودک وارد خاک این کشور شده‌اند.
 
آنتونی لیک، مدیر اجرایی یونیسف که پیش از این از اردوگاه‌های شهر کوکس بازار در جنوب بنگلادش بازدید کرده است، درباره این گزارش گفت: بسیاری از کودکان آراکانی که به بنگلادش پناه برده‌اند، وحشتی را تجربه کرده اند که نباید هیچ کودکی شاهد آن باشد. همه آنها به دلیل چیزهایی که از دست داده اند، رنج زیادی را متحمل می شوند.
 
لیک تاکید کرد که این کودکان به صورت اضطراری به مواد غذایی، آب آشامیدنی و لوازم بهداشتی نیاز دارند.
 
براساس این گزارش، 582 هزار مسلمان روهینگیا از 25 آگوست به دلیل حوادث خشونت بار در میانمار به بنگلادش گریخته اند که 320 هزار نفر از آنها را کودکان تشکیل می دهند.
 
در این گزارش با اشاره به شرایط بد زندگی در اردوگاه‌ها، آمده است که سوء تغذیه و بیماری وبا خطری جدی برای کودکان حاضر در اردوگاه‌ها است.
 
یونیسف در گزارش خود با اشاره به اینکه این سازمان اجازه دسترسی به کودکان مسلمان روهینگیا را ندارد، بر لزوم حل این مشکل تاکید کرده است.
https://taghribnews.com/vdchxwniz23n6qd.tft2.html
مرجع : خبرگزاری آناتولی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی