تاریخ انتشار۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : 203834
نماینده روسیه در سازمان ملل؛

مسکو به ائتلاف آمریکایی ضد داعش نخواهد پیوست

نماینده دایم روسیه در سازمان ملل گفت، مسکو به ائتلاف آمریکایی ضد داعش به رهبری واشنگتن نمی پیوندد و این ائتلاف بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل در حال بمباران خاک سوریه است.
مسکو به ائتلاف آمریکایی ضد داعش نخواهد پیوست
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از راشاتودی، «ویتالی چورکین» در نشستی خبری گفت: اگر ما تصمیم به پیوستن به ائتلاف (ضد داعش به رهبری آمریکا) با شروط آن ها بگیریم ورود ما را به صفوف خود خوشامد خواهند گفت اما مشکل این است که ما به ائتلافی که تصمیم های شورای امنیت را نادیده می گیرد نخواهیم پیوست.

چورکین تصریح کرد: کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی سرزمین های سوریه را بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل و دولت سوریه بمباران می کنند.
وی گفت: به نظر می رسد آن ها (اعضای ائتلاف) موافقت دولت عراق را جلب کرده اند اما دمشق را نادیده گرفته اند.
دیپلمات روس افزود: دولت های ائتلاف هنوز نمی دانند اهداف شان چیست؟ آیا مواجه شدن با داعش برای سرنگون کردن بشار اسد رییس جمهوری سوریه است ؟ معلوم است که مبارزه با داعش در حال حاضر اولویت دارد.

چورکین توضیح داد: کسانی که اکنون مخالف همکاری با دولت سوریه برای مبارزه با داعش اند همان هایی هستند که با دمشق برای نابودی سلاح های شیمیایی آن همکاری کردند زیرا همه ما درک می کردیم که اولویت با انهدام سلاح های شیمیایی است.
وی سوال کرد: چه چیزی آن ها (آمریکایی ها) را از همکاری با همان دولت (سوریه) برای مبارزه با این گروه تروریستی باز می دارد؟

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه خواستار مبارزه واقعی آمریکا و کشورهای غربی و متحدان عربی آن با گروه تروریستی داعش شد.
به باور بسیاری از ناظران، ائتلاف موسوم به «ضد داعش» تحت رهبری آمریکا جدیتی برای مبارزه با این گروه تروریستی ندارد و آن را به عنوان جریانی برای مداخله نظامی، استقرار نیرو در کشورهای هدف مانند عراق و سوریه و براندازی دولت های متخاصم از این رهگذر تلقی می کند.
https://taghribnews.com/vdchxxnik23nv6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی