تاریخ انتشار۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۶
کد مطلب : 171434
روزنامه گاردین

اسرائیل حمایت متحدان سنتی خود را هم از دست داده است

تنا-لندن
گاردین : افکار عمومی در آمریکا، اروپا و دیگر بخش های جهان، روز به روز از تشکیل دولت مستقل فلسطینی بیشتر حمایت می کند و در مقابل از اقدامات دولت اسراییل علیه مردم غزه خشمگین است.
اسرائیل حمایت متحدان سنتی خود را هم از دست داده است
روزنامه گاردین این هفته طی مقاله ای به خشم افکار عمومی درآمریکا، انگلیس و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نسبت به رژیم صهیونیستی اشاره کرد و آنرا نشانه ای از این موضوع دانست که حامیان تاریخی این رژیم از آن روی بر می گردانند.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا)از لندن، گاردین در مقاله خود به سخنان بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بازدید از غزه اشاره کرده است که گفته بود گستره ویرانی ها در حملات 51 روزه اخیر اسرائیل به غزه، بیش از دیگر زمان ها و غیر قابل تصور است وآنرا مایه شرمساری ملتهای جهان دانسته بود.
 همچنین در ادامه این مقاله آمده است که هفته پیش، دولت سوئد تشکیل کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت شناخت و این هفته نیز مجلس انگلیس، از دولت این کشور خواست تا فلسطین را به رسمیت بشناسد. به نوشته گاردین، افکار عمومی در آمریکا، اروپا و دیگر بخش های جهان، روز به روز از تشکیل دولت مستقل فلسطینی بیشتر حمایت می کند و این هفته، رسیدن به این هدف، ملموس تر شده است.
این روزنامه چاپ لندن می افزاید، حتی در ماه های اخیر در آمریکا نیز افکار عمومی از اقدامات دولت اسرائیل، خشمگین است و به نظر می رسد که اسرائیل، حتی حمایت متحدان سنتی اش را نیز از دست می دهد. به نوشته گاردین، اکنون شمار اندکی از کشورهای غربی همچون آمریکا، کانادا، استرالیا و تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هنوز از شناسایی کشور فلسطین سر باز می زنند که فشار بر آن ها روز به  روز بیش تر می شود.
روزنامه گاردین در مجموع همه این مسائل را نشانه های آشکاری از تضعیف موقعیت رژیم صهیونیستی در منطقه وجهان می داند که همگی حاصل جنایتهایی است که این رژیم علیه ملت مظلوم فلسطین صورت داده است.
https://taghribnews.com/vdchxznzk23nqkd.tft2.html
مرجع : روزنامه گاردین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی