تاریخ انتشار۲۳ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : 36621

همکاری لبنان، سوریه، ترکیه و اردن در بخش گردشگری

اجلاس دو روزۀ همکاری لبنان، سوریه، ترکیه و اردن در بخش گردشگری، طی روز های ۲۱ و ۲۲ دیماه با حضور وزرای گردشگری چهار کشور، در بیروت برگزار شد.
همکاری لبنان، سوریه، ترکیه و اردن در بخش گردشگری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزرای گردشگری چهار کشور لبنان، سوریه، ترکیه و اردن در این نشست ضمن تأکید بر گسترش همکاری در زمینه گردشگری میان این کشور ها اعلام کردند: که این منطقه از لحاظ جاذبه های گردشگری بسیار غنی است و اکنون باید خود را آماده پذیرش گردشگر بیشتری در سال باشیم.

"فادی عبود" وزير گردشگری لبنان در این نشست گفت: این چهار کشور دارای روابط تاریخی طولانی، روابط سیاسی متفاوت و منافع اقتصادی مشترک زیادی هستند و این نشست در راستای این روابط و با هدف دستیابی به توسعه گردشگری واقعی و خدمت به مصالح مردم منطقه است.

"سعدالله آغا" وزیر گردشگری سوریه نیز گفت: زمینه برای هر کشوری جهت همکاری در این زمینه و پیوستن به این گروه فراهم است و این ۴ کشور سالانه پذیرای دهها میلیون گردشگر هستند.

لبنان، سوریه ، ترکیه و اردن در منطقۀ مرز مشترک آسیا، آفریقا و اروپا قرار دارند و مجموعاً نزدیک به یک میلیون کیلومتر مربع مساحت را در بر می گیرند. هر چهار کشور دارای منابع غنی طبیعی و فرهنگی هستند.

لازم به ذکر است در اوائل دی ماه وزرای امور خارجۀ چهار کشور در استانبول خواهان برقراری نظام همکاری اقتصادی راهبردی و درازمدت و همچنین ایجاد منطقۀ آزاد تجاری به منظور تسهیل رفت و آمد مردم و نقل و انتقال کالا شدند.
https://taghribnews.com/vdchz-nx.23n-idftt2.html
مرجع : الجزیره
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی