تاریخ انتشار۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۰
کد مطلب : 248817

تردید روسیه درباره آتش بس مجدد در حلب

روسیه با انتقاد از ناتوانی ائتلاف تحت فرمان امریکا در عمل به وعده‌های داده شده، امکان ادامۀ آتش‌بس در شهر حلب را منتفی دانست.
تردید روسیه درباره آتش بس مجدد در حلب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روسیه و سوریه از روز سه‌شنبه (27 مهر 1395) با هدف ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به حلب و فراهم شدن امکان خروج غیرنظامیان، حملات هوایی خود را به این شهر به مدت 48 ساعت متوقف کرده‌بودند.
 
مسکو، سپس، این آتش‌بس را برای دو روز دیگر نیز تمدید کرد. این آتش‎بس یکجانبه روز شنبه به پایان رسید.
 
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجۀ روسیه، دیروز(دوشنبه 3 آبان)، در اولین اظهارنظر رسمی مسکو دربارۀ عدم تمدید آتش‌بس روسیه در شهر حلب سوریه، گفت: مسالۀ ازسرگیری آتش‌بس بشردوستانه در حال حاضر مطرح نیست.
 
وی با انتقاد از ائتلاف تحت فرمان امریکا، گفت آن‌ها به جای این که «از نفوذ خود بر گروه‌های مخالف» استفاده کنند، به انتقاد از دمشق و مسکو پرداخته‌اند.
 
ریابکوف همچنین گفت: تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که قرار است هشتم نوامبر 2016 میلادی (18 آبان 1395) برگزار شود، «شرایط» برای مذاکرات سوریه در سطح وزیران، فراهم نیست.
 
این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که نشست اخیر بین‌المللی دربارۀ بحران سوریه که 15 اکتبر (24 مهر 1395) در لوزانِ سوئیس برگزار شد، بدون هیچ گونه نتیجۀ قابل توجهی به پایان رسید.
 
سوریه از سال 2011 (1389) با بحران مواجه شده‌است. به گزارش سازمان ملل در این ناآرامی‌ها تاکنون بیش از 400 هزار نفر کشته شده‌اند.
 
حلب، دومین شهر بزرگ سوریه، نیز از سال 2012 میلادی به دو بخش تقسیم شده است که بخش غربی آن تحت کنترل نیروهای دولتی است و شرق آن در اشغال تروریست‌های مورد حمایت کشورهای خارجی قرار دارد.
 
منطقۀ تحت تصرف گروه‌های تروریستی از 27 تیر 1395 در محاصرۀ نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته‌است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdchz6niq23nk6d.tft2.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی