تاریخ انتشار۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 262415

تحولات لبنان، فلسطین و سوریه؛ در صدر سخنان خطیبان جمعه لبنان

خطیبان جمعه لبنان، در خطبه های این هفته به موضوعاتی چون تحولات سوریه، اوضاع داخلی لبنان، بحران یمن، مسئله فلسطین، اردوگاه عین الحلوه و... پرداختند.
تحولات لبنان، فلسطین و سوریه؛ در صدر سخنان خطیبان جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز  جمعه این هفته مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک، درباره آخرین تحولات سوریه تصریح کرد: نشست ژنو تاکنون نتیجه ای نداشته و شاهد ادامه بحران انسانی در سوریه هستیم. نزاع و کشمکش میان قدرت های منطقه ای و جهانی درباره سوریه ادامه دارد و هر کدام سعی می کند به اهداف خود دست یابد.
 
وی درباره ادامه بحران در یمن نیز اظهار داشت: گزارش های بین المللی نشان می دهد که از تجهیزات غیرقانونی در جنگ علیه یمن استفاده می شود. مردم یمن در وضع نامطلوبی قرار دارند و از گرسنگی و بیماری های مختلف رنج می برند.
 
امام جمعه بیروت موافقت پارلمان صهیونیستی با پیش نویس ممنوعیت اذان در قدس را محکوم کرد و گفت: رژیم صهیونیستی به بهانه های واهی درصدد تحریم مقدسات اسلامی است تا گامی به جلو در راستای یهودی سازی قدس و سراسر فلسطین بردارد.
 
شیخ عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، با اشاره به حمایت رییس جمهور این کشور از حزب الله و سلاح مقاومت گفت: متاسفانه برخی کشورهای عربی تاب تحمل این سخنان را نداشته و به شدت در حال هجمه علیه میشل عون هستند.
 
وی افزود: این کشورها در نشست اتحادیه عرب نشان دادند که حتی نسبت به حمایت از لبنان در مقابله با دشمن صهیونیستی نیز طفره می روند.
 
شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد حضرت ابراهیم(س) صیدا از انتخاب و انتصاب های جدید در ارتش و امنیت این کشور استقبال کرد و گفت: این مساله سبب تحکیم امنیت و ثبات داخلی لبنان می شود به ویژه اینکه مسؤولان امنیتی از تجربه کافی برخوردار بوده و دستاوردهای فراوانی در مقابله با دشمن صهیونیستی و تروریستی بدست آورده اند.
 
وی با اشاره به ادامه درگیری ها در اردوگاه فلسطینیان عین الحلوه در صیدا تصریح کرد: گروه های فلسطینی باید با تشکیل قدرت امنیتی جدید به حمایت از امنیت و ثبات این اردوگاه بپردازند و اجازه تکرار ناامنی علیه ساکنان اردوگاه را ندهند.
 
شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در ساختمان این مجلس در بیروت برگزار شد، لبنان را کشور همزیستی مسالمت آمیز توصیف کرد و گفت: وحدت ملی و مشارکت واقعی همه شهروندان در نظام سیاسی کشور با تصویب قانون جدید انتخابات امکان پذیر است.
 
وی افزود: این قانون بهترین شیوه برای تحقق خواسته شهروندان در انتخابات به شمار می آید و نمایندگان را به دور از دیدگاه های منطقه و طایفه ای به پارلمان می رساند.
 
قبلان تصویب پیش نویس ممنوعیت اذان در قدس از سوی پارلمان صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: این تصمیم نشان دهنده اوج نژادپرستی صهیونیستی است. رژیم اشغالگر روز به روز بر ساخت شهرک سازی و تجاوز به حقوق بشر و مقدسات می افزاید.
 
https://taghribnews.com/vdchzinim23n-kd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی