تاریخ انتشار۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 48231

ایران، پرچمدار بیداری اسلامی

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: بدون تردید ایران پرچمدار بیداری اسلامی است و این به برکت تشیع و همبستگی فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی ملت ایران است.
ایران، پرچمدار بیداری اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)؛ "علی اکبر ولایتی" در مراسم بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری با بیان اینکه نقش شهید مطهری در دوره ما در ایران به طور خاص و در جهان اسلام به طور عام نقش بارزی بود افزود: وی یکی از پرچمداران بیداری اسلامی بود. وی اضافه کرد: استقبال از کتاب های شهید مطهری چه در ایران و چه در دیگر کشورها بویژه کشورهای آسیای جنوب شرقی زیاد است و نقش اساسی در روشنگری اسلامی داشته است.

ولایتی گفت: مطهری در فاصله ۱۳۴۰ تا زمان پیروزی انقلاب یکی از ارکان مهم نهضت اسلامی بود که در حوزه های مختلف وارد شد و عملاً دریافت ها و اکتسابات علمی خود را در حد درک و فهم عامه مردم و همچنین خواص جامعه در اختیار انان گذاشت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: تبیین مبانی اسلامی به صورت درست و به دور از خرافه ها و آماده کردن افکار عمومی برای پذیرش تئوری انقلاب از جمله اقدامات شهید مطهری بود.

ولایتی گفت: شهید مطهری در چارچوب اصول حرکت می کرد و در دفاع از اصول اسلامی با هیچ کس مسامحه نمی کرد. وی با اشاره به برخی از اقدامات شهید مطهری در دوران قبل از انقلاب و نحوه برخورد او با دیگر گروهها از جمله مارکسیست ها گفت: شهید مطهری در دفاع از اعتقادات اسلامی خود بسیار مصمم بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین به تاریخ بیداری اسلامی در جهان اسلام و سابقه ۲۰۰ ساله آن اشاره کرد و گفت: نخستین کسی که در زمان ما موضوع نهضت های اسلامی را به صورت ساده و در حد فهم عامیانه و به صورت کتاب مطرح کرد شهید مطهری بود.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات سیدجمال الدین اسدآبادی در بیداری اسلامی گفت: سیدجمال الدین مرحله ای از مراحل بیداری اسلامی بود و دو هدف عمده مقابله با استبداد و فساد برخی حکومت های اسلامی و ایستادگی در برابر استعمار داشت.
https://taghribnews.com/vdchzink.23n6xdftt2.html
مرجع : irib
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی