تاریخ انتشار۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 204617
دبیرکل سازمان ملل؛

افراد با نفوذ ازخواسته هاي خود دست بردارند و با يکديگر برای رسیدن به وضعيت بهتر درمنطقه و جهان کارکنند

دبيرکل سازمان ملل متحد با اشاره به نقض حقوق بشر در نقاط مختلف دنيا گفت: حتي در صلح آميز و دموکراتيک ترين جوامع نيز اقليت ها به دليل نژاد و يا ديگر تفاوت هايشان مورد حمله قرار مي گيرند.
افراد با نفوذ ازخواسته هاي خود دست بردارند و با يکديگر برای رسیدن به وضعيت بهتر درمنطقه و جهان کارکنند

به گزارش خبرگزاري تقریب (تنا) بان کي مون در افتتاحيه نشست عاليرتبه فرهنگ صلح در مجمع عمومي سازمان ملل با اذعان بر سخن گفتن درباره بيگانه هراسي و تبعيض در نشست هاي عاليرتبه مجمع عمومي سازمان ملل افزود:
نمي توان فرهنگ صلح را بدون تلاش هاي مبسوط ضد تبعيض و فرق ميان مردم، ايجاد کرد.

دبيرکل سازمان ملل درباره بحران سوريه نيز گفت: پايان دادن به مرارت هاي مردم سوريه نيز با شکست مواجه شده است که نتيجه آن را مي توان در اردوگاههاي سوريه، لبنان، ترکيه و بحران دلخراش آوارگان سوري در اروپا مشاهده کرد .

وي با اشاره به اينکه در سوريه، عراق و فراتر از آن، هر چه در توان داريم براي حفظ جان مردم به کار مي بريم، گفت: به تمايل سياسي و کمک هاي مالي نياز داريم و افراد با نفوذ بايد از خواسته هاي خود دست بردارند و با يکديگر در مسير بهتر وضعيت در منطقه و جهان کار کنند.

دبيرکل سازمان ملل به تخريب ميراث فرهنگي در برخي از نقاط جهان اشاره کرد و افزود: غم انگيز است که تخريب آثار باستاني يعني ميراث فرهنگي مشترکمان را به دست جنايتکاران مخرب در سوريه و ديگر نقاط دنيا شاهديم. 

وي به رايزني هايش با رهبران اروپايي درباره بحران آوارگان اشاره کرد و گفت: بيشتر کساني که وارد اروپا مي شوند، مجبور به فرار از خانه هاي خود شده اند. اين افراد تا همين چند سال پيش به عنوان فردي حرفه اي مشغول به کار بودند و فرزندانشان به مدرسه مي رفتند، هيچيک از آنها نمي خواست خانه و کاشانه خود را ترک کند و اين فقط خشونت هاي وحشتناک جاري است که آنها را فراري مي دهد.

دبيرکل سازمان ملل موضوع آوارگان را معضلي جهاني خواند و گفت: قصد داريم در نشست هاي عاليرتبه سال جاري مجمع عمومي، رهبران جهان را در نشستي ويژه به منظور ارتقاء برخورد نظام مند با معضل مهاجرت و سيل آوارگان گردهم جمع کنیم .

بان کي مون در بخش ديگري از سخنانش با ابراز وحشت  از اقدامات کسانيکه به نام بهترين اديان جهان، حملات خشونت آميز مرتکب مي شوند، افزود: آنان ادعاي شکوه و عظمت دارند ولي فقط شرمساري آورده اند.
دبيرکل سازمان ملل همچنين از رهبران مذهبي جهان که اقدامات اين جنايتکاران را تقبيح کرده اند، قدرداني کرد.

وي در پايان با اشاره به گذشت هفتاد سال از تاسيس سازمان ملل و اينکه ماهاتما گاندي ثابت کرد که فرهنگ صلح مي تواند مسير تاريخ را تغيير دهد، افزود: اجازه دهيد ميراث فرهنگ صلح را تا پايان مرارت هاي وحشتناک و ايجاد صلح دائمي در جهان ادامه دهيم. 

آران گاندي، پنجمين نوه مهاتما گاندي و بنيانگزار سازمان گاندي نيز ازجمله مدعوين به اين نشست عاليرتبه در سخناني درباره فرهنگ صلح، به تلاش هاي مهاتما گاندي در نظام مند کردن فرهنگ آشتي جويي ميان اقوام و نژادها اشاره کرد.

نماينده و سفير آيسلند در سازمان ملل نيز که از معاونان سام کوتسا، رئيس شصت و نهمين دوره مجمع عمومي است، در سخناني گفت: تجربه نشان مي دهد صلح فقط نبود درگيري توصيف نمي شود و لازمه صلح، جوامع برابر، آموزش فراگير و اقدمات ملموس است و مهمتر از همه صلح بدون توسعه فقط رويايي دور است.
اينار گانارسون افزود: همزمان با ادامه تلاش هاي قاطع و مداوم در سطح ملي، منطقه اي و بين المللي، چالش هاي چند وجهي همچنان صلح و امنيت بين المللي را تهديد مي کنند.
وي اين چالش هاي جديد و موانع در مسير توسعه را تروريسم، جنايت سايبري، مواد مخدر، قاچاق انسان، نقض هاي حقوق بشر و تغييرات آب و هوايي خواند و بر لزوم ادامه تلاش ها براي ايجاد جهاني صلح آميزتر تاکيد کرد.

معاون شصت و نهمين دوره مجمع عمومي سازمان  ملل ارتقاء گفتگو و درک متقابل توام با افزايش احترام به تنوعات مذهبي و فرهنگي، حذف همه اشکال تبعيض و بي تحملي، بهبود بخشيدن سياست ها به منظور ارتقاء عدالت، امنيت، نقش قانون، ابتکارات جديد براي ايجاد صلح، تصميم گيري دموکراتيک و وساطت هاي بشردوستانه را از جمله مواردي ناميد که جامعه بين المللي براي دستيابي به دنيايي بهتر بايد پيشه کند. 

نشست فرهنگ صلح همزمان با شانزدهمين سالروز ارائه بيانيه و برنامه اقدام براي فرهنگ صلح با حضور شماري از نمايندگان کشورهاي عضو سازمان ملل متحد و همچنين نوه ماهاتما گاندي در مقر اصلي سازمان ملل متحد برگزار شد.
 
https://taghribnews.com/vdchzkniq23nv-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی