تاریخ انتشار۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 260813
نماینده پارلمان اندونزی:

حل مساله فلسطین نیازمند موضع مشترک و قوی کشورهای اسلامی است

نماینده پارلمان اندونزی و یکی از شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران، از برگزاری این کنفرانس توسط ایران و حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از فلسطین تقدیر کرد.
حل مساله فلسطین نیازمند موضع مشترک و قوی کشورهای اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "صدیق محفوظ" عضو مجلس نمایندگان اندونزی که برای شرکت در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران به سر می برد، گفت: حل و فصل مساله فلسطین نیازمند اتخاذ موضع مشترک قوی از سوی کشورهای مسلمان در سراسر جهان است که تاکنون امکانپذیر نشده است.
 
این عضو مجلس نمایندگان اندونزی روز سه شنبه به خبرگزاری رسمی این کشور (آنتارا) گفت: ابتکار ایران و تلاش ها برای تشویق به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک مساله فلسطین و استقلال فلسطین قابل تقدیر است.
 
با این حال، وی گفت که دو مساله تمام تلاش ها برای حل و فصل مساله فلسطین را امروز محدود کرده است. نخست تفاوت در درک منافع سیاسی مربوطه به مساله در منطقه خاورمیانه است و این تفاوت مانع ایجاد نگرش واحد برای حل و فصل مساله فلسطین شده است.
 
این نماینده پارلمان اندونزی، گفت که امیدوار است در کنفرانس تهران به طور عمده تمام کشورهای عربی برای وحدت سیاسی در مورد مساله فلسطین حضور داشته باشند.
 
وی گفت: محدودیت دوم این است که همه توافقات و قطعنامه ها از جمله راه حل های ارائه شده و ابتکارها، راه حل های کارآیی برای حل مساله نبوده است.
 
ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین امروز سه شنبه با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، رؤسای سه قوه و شخصیت های برجسته جهان اسلام با شعار "همه باهم در حمایت از فلسطین" در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گشایش یافت. در این کنفرانس بین المللی بیش از 80 هیات و 700 میهمان خارجی شرکت دارند.
https://taghribnews.com/vdchzvnix23n-6d.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی