تاریخ انتشار۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۲
کد مطلب : 259716

گشایش کنفرانس بین المللی میراث فرهنگی و تمدنی مشترک ایران و جهان مالایی در مالزی

کنفرانس بین المللی "میراث تمدنی مشترک ایران و جهان مالایی: گفت وگوی فرهنگی" صبح امروز با حضور "مرضیه افخم"سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی، اساتید دانشگاه و کارشناسان بین المللی در این حوزه در کوالالامپور پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا گشایش یافت.
گشایش کنفرانس بین المللی میراث فرهنگی و تمدنی مشترک ایران و جهان مالایی در مالزی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این کنفرانس دو روزه میراث فرهنگی و تمدنی ایران در جهان مالایا در حوزه های مختلف از جمله مردم شناسی، جامعه شناسی، مطالعات مذهبی، مطالعات فرهنگی، ادبیات، تاریخ، فلسفه، زبان شناسی، جغرافیا و هنر مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد.

"سید فرید العطاس" استاد دانشگاه ملی سنگاپور در سخنان افتتاحیه این کنفرانس با اشاره به اهمیت برگزاری این کنفرانس، بر ضرورت شناخت ریشه های مشترک فرهنگی بین ایران و جهان مالایا تأکید کرد.

وی تصریح کرد: روابط ایران و جهان مالایا در جنبه های مختلف قابل مشاهده است و نیاز است به صورت جامع تری این روابط و تاثیرات آن مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

استاد دانشگاه سنگاپور اظهار امیدواری کرد که شرکت کنندگان از کشورهای مختلف از جمله ایران، سنگاپور، اندونزی و مالزی در این کنفرانس به بحث و گفت وگوی مؤثر پیرامون این موضوع بپردازند.

'کلمات ایران موجود در زبان مالایی'، 'تاثیر فرهنگی و موسیقی ایران بر مسیر اولیه تجارت جهان از طریق دریا با مالایا'، 'صوفی گری: راه گفتمان بین فرهنگی ایران و جهان مالایا' و 'عدالت در اندیشه اجتماعی سیدحسین العطاس و دکتر علی شریعتی' از جمله اصلی ترین موضوعات این کنفرانس دو روزه است.

در آیین افتتاحیه این کنفرانس که به میزبانی دانشگاه 'ناتینگهام' در کوالالامپور و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، مؤسسه مطالعاتی شرق و غرب آسیا (آسیای ما)، دانشکده علوم اجتماعی و هنر دانشگاه مالایا و بخش مطالعات مالایی دانشگاه ملی سنگاپور برگزار می شود، 'عباس قنبری باغستان' رایزن علمی ایران در شرق آسیا و 'محمدعلی سابقی' رایزن فرهنگی ایران در مالزی نیز حضور داشتند.

'مرضیه افخم' سفیر ایران در مالزی در این آیین با اشاره به همزمانی این سمینار با ایام گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ایران به عنوان کشوری با سابقه فرهنگی و تمدنی درخشان و جهان مالایا به واسطه روابط تاریخی، تجاری با ایران به عنوان یکی از مهمترین کشورهای غرب آسیا تعاملات دیرینه ای با یکدیگر داشته اند.

وی در ادامه گفت: پس از انقلاب اسلامی، ایران گفتمان جدیدی از جمله 'جستجوی عدالت' و 'کسب استقلال' را براساس اعتقادات مذهبی مطرح کرد.

سفیر ایران در مالزی تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی ایران بر اساس منطق و تحمل گرایی است و هنجارها و ارزش های انسانی در آن از جایگاه والایی برخوردار است.
https://taghribnews.com/vdchzwni-23nmqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی