تاریخ انتشار۲۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵۶
کد مطلب : 283818
رهبر انصارالله یمن:

عربستان می‎خواهد شکست منطقه‎ای خود را در یمن جبران کند/ به پیشرفت چشمگیری در زمینه موشکی رسیده‎ایم

رهبر جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه در داخل کشور عربستان جنبش‎های مردمی در اعتراض به سیاست‎های داخلی و منطقه‎ای آل سعود شکل گرفته است، افزود: از اعتراضات مردمی سازنده برای تغییر سیاست‎های خصمانه رژیم سعودی حمایت می‎کنیم.
عربستان می‎خواهد شکست منطقه‎ای خود را در یمن جبران کند/ به پیشرفت چشمگیری در زمینه موشکی رسیده‎ایم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن عصر روز پنجشنبه درباره آخرین تحولات محلی و منطقه‏‎ای سخنرانی کرد.
 
وی گفت: سناریوی ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه این است که ابتدا این منطقه را تضعیف و سپس بر آن هیمنه پیدا کنند.
 
رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: یمن در معرض جنگ اقتصادی و نظامی وحشیانه دشمن سعودی آمریکایی قرار دارد.
 
الحوثی تاکید کرد که ائتلاف سعودی تاسیسات اقتصادی در یمن را نابود و برای افزایش فشار اقتصادی به ملت یمن، بانک مرکزی را منتقل کرد.
 
وی تصریح کرد: مقاومت در سوریه، عراق، لبنان و یمن باعث بی اثر شدن سناریوی آمریکا در منطقه شد. ملت یمن در کوتاه شدن دست تکفیری‎ها نقش بسزایی داشته است.
 
سید الحوثی تاکید کرد که عربستان به دلیل شکستش در جنگ یمن از بزرگترین و بیشترین تجهیزات و امکانات نظامی خود استفاده کرد و قدرت سعودی در حمایت از تروریسم در سوریه و عراق کاهش پیدا کرد.
 
وی افزود: دولت‎های امارات و عربستان با وجود شکست‎های منطقه‎ای خود هنوز عاقل نشده‎اند و می‎خواهند شکست‎های خود در عراق و سوریه و لبنان را در یمن جبران کنند. 
 
رهبر انصارالله گفت: شکست سناریوی آمریکایی به فضل مقاومت ملت سوریه، عراق و قهرمانی حزب الله لبنان است و همین مقاومت‌ها باعث شده است که دست تکفیری‎ها در منطقه قطع شود.
 
رهبر انصارالله یمن افزود: عربستان به دنبال آن است که با جذب خارجی‎ها در نجران واقع در جنوب عربستان هر چه زودتر تغییرات جمعیتی در این منطقه ایجاد کند. عربستان علیه فرقه اسماعیلیه در نجران اقدامات تحریک‎آمیز انجام می‎‏دهد.
 
وی افزود: در داخل کشور عربستان فعالیت‎ها و جنبش‎های مردمی در اعتراض به سیاست‎های داخلی و منطقه‎ای آل سعود شکل گرفته است. ما کاملا در کنار ملت عربستان هستیم و از اعتراضات مردمی سازنده برای تغییر سیاست‎های خصمانه رژیم سعودی حمایت می‎کنیم. اوضاع سیاسی و اقتصادی عربستان بحرانی شده است.
 
سید عبدالملک الحوثی گفت: بیش از 40 محور جنگ با نیروهای دشمن در یمن وجود دارد و هزاران نیروی مبارز در سراسر یمن در این محورها مبارزه می‏‎کنند.
 
رهبر انصارالله یمن خاطر نشان کرد که برای توسعه موشک‎های خود اقدام می‎کنیم تا بُرد آن به هر گونه اهداف در عربستان و امارات برسد.
 
الحوثی تاکید کرد که به پیشرفت چشمگیری در زمینه موشکی رسیده‎ایم و به دنبال توسعه سیستم موشکی برای هدف قرار دادن اهداف مورد نظر در امارات هستیم.
 
وی افزود: ما هواپیماهای بدون سرنشین داریم که صدها کیلومتر در خاک عربستان پرواز کرده و به زودی عملیات بمباران پهپادهای یمنی آغاز می‏‌شود. 
 
رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که شرکت‎های سرمایه‎گذار در امارات نباید این کشور را کشوری امن به شمار بیاورند، چون امارات در تیررس موشک‎های ما است.
 
وی تاکید کرد که دولت امارات رفتار احمقانه‎ای در یمن انجام داده و هیچ گونه توجیهی در قبال آنچه که در کشور ما انجام داده است، ندارد.
 
رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه عربستان را به هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آن تهدید کرد و گفت: برای جلوگیری از تجاوزات عربستان علیه یمن، ممکن است تاسیسات نفتی سعودی به هدف موشکی ما تبدیل شود. 
 
رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که توطئه‎هایی از سوی دشمن وجود دارد که سواحل یمنی از جمله بندر الحدیده را تهدید می کند، اما برای جلوگیری از آن طرح‎هایی داریم که قبلا از آن استفاده نکرده بودیم و هدف قرار دادن کشتی‎های نفتی از جمله این طرح‎ها است.
 
وی با تاکید بر توان بالای یمن در نیروی دریایی ابراز امیدواری کرد که برای شرکت در مقابله با اسرائیل امیدواریم بتوانیم به بندر فلسطینی برسیم. مواضع مصر در قبال یمن تاکنون قابل قبول بود و شاید هم در مرحله آینده به روند نقش تخریبی عربستان کمک کند.
 
وی با بیان اینکه خطوط کشتیرانی در باب المندب باید امن باقی بماند، گفت: هرگونه حادثه‎ای که بر خطوط کشتیرانی باب المندب تاثیر بگذارد، بر عهده دشمن است زیرا بر تنگه باب المندب سیطره دارد.

 
https://taghribnews.com/vdchzxni623n66d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی