تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 253019

محله راهبردی الشعار در کنترل ارتش سوریه/کشف انبار مواد شیمیایی تروریست‌ها در حلب

خبرگزاری فرانسه امروز از پیشروی چشمگیر ارتش سوریه در شرق حلب و محدود شدن قلمرو گروه های مخالف و تروریستی به کمتر از یک چهارم منطقه مذکور خبر داد.
محله راهبردی الشعار در کنترل ارتش سوریه/کشف انبار مواد شیمیایی تروریست‌ها در حلب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نیروهای "بشار اسد" و متحدان آن طی یک هفته گذشته دستاوردهای چشمگیری در شرق حلب به دست آورده اند.

بر اساس گزارش گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه، نیروهای ارتش سوریه چند منطقه، از جمله محله مهم و راهبردی الشعار را در کنترل خود گرفتند؛ الشعار مهم ترین محله در قلب شرق حلب است و گروه های مخالف و تروریستی اکنون با جنگی فرسایشی روبرو هستند.

پیشتر گروه مذکور که مقرش در لندن است، افتادن کنترل محله الشعار به دست نیروهای دولت سوریه را پیش بینی و اعلام کرده بود که در صورت تحقق آن، مساحت مناطق آزاد شده در شرق حلب بالغ بر 70 درصد خواهد بود.

با توجه به پیشروی های سریع این نیروها در شرق حلب، اکنون بیش از 75 درصد این منطقه در کنترل دولت سوریه قرار گرفته است.

خبر دیگر اینکه، ارتش سوریه یک انبار متعلق به تروریست ها را که در آن مواد شیمیایی بسیار خطرناک و تجهیزات ساخت خمپاره وجود داشت، در محله مسکونی هنانو در حلب کشف کرد.
 
ارتش سوریه این انبار مهماتی را در ساختمان مدرسه‌ای در محله هنانو کشف کرد که تروریست‌های در آن به ساخت خمپاره‌های حاوی مواد شیمیایی می پرداخته‌اند.
 
بخش مهندسی تفتیش ارتش سوریه که در حال خنثی کردن مین‌ها و بمب های کار گذاشته شده از سوی تروریست ها در محله هنانو بود، در مدرسه "سناء محیدلی" یک انبار تسلیحاتی کشف کرد که حاوی مقادیر بسیاری از مواد شیمیایی بود.
 
در این انبار همچنین مواد منفجره، تجهیزات ساخت خمپاره و کپسول های انفجاری گاز کشف شد که عموما تروریست‌ها از آن برای هدف قرار دادن غیرنظامیان استفاده می کنند.
 
تروریست ها دو هفته پیش منطقه نیرب و اطراف آن را با خمپاره ای حاوی گاز سمی کلر هدف قرار داده بودند که در نتیجه ده ها نفر از نظامیان و غیرنظامیان دچار حالت خفگی شدند.
 
https://taghribnews.com/vdchzxniw23nmvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی