تاریخ انتشار۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 193511

بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در لندن

به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی، کنفرانسی در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد. دراین مراسم رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، درباره وحدت مسلمانان از دیدگاه امام خمینی(ره) سخنرانی کرد.
بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در لندن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این کنفرانس که با عنوان «ساختن جامعه ای با کرامت برای امام مهدی (عج)
و با شرکت شماری از مسلمانان و علاقه‌مندان امام خمینی(ره) از شهرهای مختلف انگلستان در لندن برگزار شد،  سخنرانان درخصوص ویژگی های شخصیتی و تاریخچه قیام امام خمینی(ره) و همچنین آماده سازی یک جامعه شرافتمند برای ظهور حضرت مهدی (عج) سخنرانی کردند.
 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر "محمد حسین مختاری" رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در این مراسم در سخنانی به بررسی دیدگاههای امام خمینی(ره) درمورد وحدت میان مسلمانان پرداخت و گفت: وحدت اسلامی همواره از اصلی ترین مولفه های تفکر امام خمینی(ره) بود و ایشان به این موضوع اهتمام جدی داشت.
 
وی گفت: اهمیت دیدگاه امام خمینی(ره) در این دوره که اسلام از دو طرف یعنی از سوی قدرتهای بزرگ استکباری وتندروهای تکفیری به ظاهر مسلمان در فشار قرار گرفته است، از هر زمان دیگری آشکارتر است. یک گروه علناً در جنگ با مسلمانان بوده و آنها را می کشند، قرآن را به آتش می کشند و به مساجد و مقدسات صدمه وارد می کنند و گروه دیگر بر اساس قرائت شخصی از قرآن و اسلام انواع جنایات را مرتکب می شوند.
 
مختاری یادآور شد: یکی از موانع وحدت بین مسلمین همین جهالت ها ونادانی ها و تفسیر به رأی ها است.
 
حجت الاسلام و المسلمین "زید السلامی" از فضلا و محققین مقیم کشور استرالیا، نیز با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) از زمانه خود جلوتر بود افزود: ما به سلسله مراتب رهبری در جامعه بعد از پیامبر (ص) اعتقاد داریم و به این ترتیب در زمان غیبت کبری، این مجتهد جامع الشرایط است که باید رهبری جامعه را بدست بگیرد. امام خمینی(ره) نیز ضمن داشتن همه کیفیت های مخصوص رهبری، یک مجتهد مسلم بود و مراتب اجتهاد را به طور کامل طی کرده بود.
 
وی ضمن تاکید بر وحدت بین شیعه و سنی از دیدگاه امام خمینی(ره)  یادآور شد: با وجود اختلاف مذهب بین مردم سنی فلسطین با شیعیان، امام خمینی(ره)  تهران را به اولین پایتخت درتمام دنیا از جهت میزبانی سفارت کشور فلسطین تبدیل کرد.
 
سخنران پایانی همایش بزرگداشت امام خمینی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر "محمد علی شمالی" نماینده مقام معظم رهبری در بریتانیا و رییس مرکز اسلامی لندن بود که این کنفرانس را برنامه ای برای یادبود امام خمینی(ره) و تجدید عهد با حضرت صاحب الزمان (عج) معرفی کرد.
 
 در این کنفر انس همچنین نماهنگ هایی به یادبود بزرگمرد تاریخ اسلام حضرت امام خمینی(ره) پخش شد.
 
https://taghribnews.com/vdchzxnzz23nwmd.tft2.html
مرجع : مرکز اسلامی انگلیس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی