تاریخ انتشار۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 271514

تسلط ارتش سوریه بر یک منطقه استراتژیک در حمص/بوگدانف: دور بعدی مذاکرات آستانه چهارم ژوئیه آغاز می‌شود

نظامیان ارتش سوریه در جریان سلسله پیشروی های گسترده خود در محور شرقی استان حمص موفق شدند، بر منطقه استراتژیک«آراک» سیطره یابند.
تسلط ارتش سوریه بر یک منطقه استراتژیک در حمص/بوگدانف: دور بعدی مذاکرات آستانه چهارم ژوئیه آغاز می‌شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سلسله پیشروی های نیروهای سوری در نقاط مختلف این کشور در نبرد با تکفیریها همچنان ادامه دارد؛ نظامیان ارتش سوریه در این پیشروی ها موفق شدند بر منطقه استراتژیک «آراک» واقع در حومه شرقی حمص سیطره یابند.

ارتش سوریه در جریان تسلط بر این منطقه راهبردی، دهها عنصر تکفیری را به هلاکت رسانده و شماری دیگر را زخمی کرد.

نظامیان ارتش سوریه همچنین در عملیات نظامی خود در حومه حمص، بر تپه های استراتژیک مشرف بر «آراک» سیطره یافتند؛ نظامیان سوری پیشتر بر میدان گازی آراک تسلط پیدا کرده بودند.

خبر دیگر اینکه، "میخائیل بوگدانف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: دور بعدی مذاکرات درباره سوریه که در آستانه برگزار می‌شود، برای چهارم و پنجم ژوئیه برنامه‌ریزی شده است؛ وی خاطرنشان کرد: ما اکنون برای شرکت در این نشست در حال آماده‌سازی هستیم.

این دیپلمات روسی اظهار کرد: ما در ابتدا می‌خواستیم این نشست در دوازدهم ژوئن برگزار شود اما به ما گفته شد که تا آن زمان آمادگی لازم حاصل نخواهد شد و از همین رو، برگزاری این نشست به 20 ژوئن موکول شد.

بوگدانف با اشاره به این که چهارم و پنجم ژوئیه محتمل‌ترین زمان برای برگزاری نشست آستانه است، گفت: شرکای ایرانی و ترک ما گفتند قادر نخواهند بود تمامی پیش‌نویس‌های اسنادی را که ما ارائه داده‌ایم و قرار است در نشست آتی بر سر آن توافق کنیم، مورد مطالعه قرار دهند لذا نشست آتی آستانه احتمالا در اوایل ژوئیه برگزار خواهد شد.

همچنین بوگدانف و "ریاض حداد" سفیر سوریه در روسیه اجرای یادداشت تفاهم مناطق کاهش تنش را در سوریه بررسی کردند؛ در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: دو طرف به تبادل آرا درباره سوریه و نحوه اجرای بندهای یادداشت تفاهم در زمینه مناطق کاهش تنش پرداختند.
https://taghribnews.com/vdchzznik23nqmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی