تاریخ انتشار۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : 289390
موگرینی:

هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند توافق هسته ای را به پایان برساند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن حمایت مجدد از توافق هسته‌ای گفت که این توافق پیروزی برای ایران و اروپا بود و هیچ کشوری نمی‌تواند توافقی را که به جامعه جهانی تعلق دارد را به تنهایی به پایان برساند.
هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند توافق هسته ای را به پایان برساند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان مراسمی در آلمان بار دیگر از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت کرد.
 
وی گفت: حفظ توافق هسته‌ای به نفع ما و به نفع جهان است. دو سال قبل ما اوضاع را مدیریت کردیم که به راهکاری توام با برد- برد درباره یکی از پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین مسایل دوران خود برسیم.
 
مسئول سیاست‌خارجی اروپا افزود: ما ساختار نظارتی سازنده‌ای ایجاد کردیم تا مطمئن شویم که برنامه هسته‌ای ایران فقط می‌تواند در راستای اهداف صلح‌آمیز توسعه یابد. در طول این مدت هیچ موردی از نقض توافق‌ها از جانب ایران دیده نشده است و آژانس‌بین‌المللی انرژی اتمی  هم 8 بار به وسیله صدها مورد بازرسی، پایبندی کامل ایران به توافق را تائید کرده است.
 
 وی گفت: این توافق را شورای امنیت سازمان ملل متحد هم تائید کرده است به همین دلیل این توافق به همه دنیا و جامعه جهانی تعلق دارد. هیچ کشوری نمی‌تواند آن را به تنهایی به پایان برساند چرا که هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند قطعنامه شورای امنیت را خاتمه دهد.
 
 
https://taghribnews.com/vdci33arut1avp2.cbct.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی