تاریخ انتشار۲۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : 259690
آیت الله اراکی در خطبه های نماز جمعه شهر علی پور هند:

امریکا در دنیا در حال منزوی شدن است/ایجاد وحدت میان امت اسلامی یکی از وظایف دینی و اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه یکی از مأموریت های جمهوری اسلامی ایران بنابر وظیفه دینی و اسلامی اش این است که امت اسلامی را به وحدت و یکپارچگی برساند، اظهار داشت: اگر مسلمین به وحدت برسند قدرتی ایجاد خواهد شد که می تواند فرهنگ اسلامی را در سراسر جهان گسترش دهد.
امریکا در دنیا در حال منزوی شدن است/ایجاد وحدت میان امت اسلامی یکی از وظایف دینی و اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه سفرش به هند روز جمعه با استقبال کم نظیری از سوی مردم «علی پور» وارد این شهر شد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب  در خطبه های نماز جمعه مرکز دار الزهراء شهر علی پور هند با اشاره به اینکه امروز مصادف است با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در چنین روزی مردم ایران با دست خالی و با حمایت مرجع تقلیدشان حضرت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را نه تنها علیه رژیم شاه بلکه علیه قدرت های بزرگ که از شاه حمایت می کردند به پیروزی رساندند.
 
وی افزود: این انقلاب به همت مردم و با یاری خداوند پیروز شد و علامت و آیه ای بود از اینکه قیام امام زمان(عج) چگونه می تواند بر ابرقدرت های جهانی پیروز شود و عدل را در جهان فراگیر کند.
 
ایت الله اراکی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همچنان با قدرت به پیش می رود و در برابر قدرت های بزرگ توانسته است استقامت و پایداری کند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب افزود: الحمدالله امروز انقلاب اسلامی توانسته بر همه توطئه ها و نقشه های شومی که دشمنان بویژه آمریکا و اسرائیل علیه انقلاب چیده بودند پیروز شود و توانسته بر توطئه جنگ، توطئه فرهنگی و توطئه تحریم اقتصادی پیروز شود و امروز ایران کشوری است که با اقتدار به سوی اهداف بزرگ انقلاب اسلامی به پیش می رود.
 
وی افزود: برای نخستین بار بعد از اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست ها مردم فلسطین توانستند با حمایت های جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم غاصب صهیونیستی قیام کنند و بخشی از سرزمین فلسطین به نام نوار غزه را از سیطره صهیونیست ها خارج و برای اولین بار یک حکومت فلسطینی در سرزمین فلسطین با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران برپا شد.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: امروز مردم فلسطین با حمایت جمهوری اسلامی ایران در برابر صهیونیست ها مقاومت سرسختانه ای دارند و امیدواریم با ادامه مقاومت سایر بخش های سرزمین فلسطین نیز آزاد شود.
 
وی افزود: در جنوب لبنان یک قدرت شکست ناپذیر بنام حزب الله به وجود آمد که توانست اسرائیل را از خاک لبنان بیرون براند و امروز به عنوان یک قدرت شکست ناپذیر در برابر اسرائیل ایستاده است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: مقاومت در سه کشور سوریه، عراق و یمن به اقتدار رسید و این نیروی به اقتدار رسیده می توانست دست آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه قطع کند لذا علیه این سه کشور توطئه کردند؛ پیروزی از آن مقاومت است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه امریکا در دنیا در حال منزوی شدن است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت برتر منطقه است و یکی از روشن ترین دلایل کنار گذاشتن آمریکا در منطقه این است که امریکا در مذاکرات آتش بس سوریه کنار گذاشته شد و به او اجازه دخالت داده نشد.
 
وی افزود: امروز ایران در دانش و تکنولوژی قدرت بزرگ است و با همت مردم و با هدایت های رهبری و اعتماد بر خدا جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مهم فن آوری نظیر فضا، نانو، پزشکی و تکنولوژی هسته ای یکی از پیشرفته ترین کشورها به شمار می آید.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب در ادامه بیان کرد: امروز شیعه و سنی و اقوام مختلف با هم یکدل و یکدست زندگی می کنند و در همه شئون مدیریتی کشور با هم همکاری می کنند.
 
وی تأکید کرد: امروز همه اقوام و مذاهب با برادری و اخوت با هم زندگی می کنند و نمونه ای از وحدت اسلامی را توانسته اند مجسم کنند.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه یکی از مأموریت های جمهوری اسلامی ایران بنابر وظیفه دینی و اسلامی اش این است که امت اسلامی را به وحدت و یکپارچگی برساند، اظهار داشت: اگر مسلمین به وحدت برسند قدرتی ایجاد خواهد شد که می تواند فرهنگ اسلامی را در سراسر جهان گسترش دهد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: یکی از مهمترین کارهایی که باید برای آماده سازی ظهور حضرت مهدی(عج) انجام گیرد اتحاد مسلمین است.
 
آیت الله اراکی ضمن ابراز خرسندی از وحدت موجود بین مذاهب مختلف اسلامی در هند، به همه مردم هندوستان به خاطر این زندگی مسالمت آمیز تبریک گفت.
 
آیت الله اراکی همچنین در ادامه سخنانش به ایام فاطمیه اشاره و چندین روایت از رسول اکرم(ص) در شأن فاطمه زهرا (س) را بیان کرد.
https://taghribnews.com/vdci33arut1awq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی