تاریخ انتشار۲۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 214491

حضور چینی ها در صفوف مبارزه با داعش

تازه ترین اخبار حاکی است که برخی از شهروندان چینی با پیوستن به جمع نیروهای مبارز سوری، در حال نبرد با تروریست های داعش در این کشور هستند.
حضور چینی ها در صفوف مبارزه با داعش
اگرچه جزئیات زیادی در باره این افراد منتشر نشده است اما ظاهرا برخی از آنها در روزهای گذشته مطالبی را در این باره برای رسانه ها تشریح کرده اند.
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) موضوع مبارزه با تکفیری های داعش و پیوستن گروه هایی از شهروندان چینی برای رویارویی با آنها از مسائل حساس سیاسی و رسانه ای در چین محسوب می شود.

با این حال به تازگی مردی که نام خانوادگی وی «پان» اعلام شده است در مصاحبه ای گفت که از ماه اکتبر (مهر - آبان) به جمع مبارزان کرد در کشور سوریه ملحق شده تا با داعشی ها بجنگد.
وی گفت که در این منطقه او را با نام کردی «با ـ سی» صدا می زنند و جوانان دیگری هم از کشورهای مختلف هستند که در کنار او با مزدوران داعش در حال نبرد هستند.

گزارش روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ» از هنگ کنگ حاکی است که خانواده این جوان چینی 25 ساله از اهالی استان «سیچوان» در جنوب غرب چین از او خواسته اند تا فورا به کشورش بازگردد.
این نشریه خاطرنشان می کند که «پان» از اینکه رسانه ها به شکلی گسترده مطالب مربوط به وی را منتشر کرده اند ابراز ناخرسندی کرده است.

پیکارجویانی که این چینی به آنها ملحق شده است در بخش هایی از سوریه و نزدیک به عراق با گروه تکفیری داعش می جنگند.
«پان» می گوید دومین چینی است که به کردها ملحق شده و دو بار در جبهه مقدم کوبانی با تروریست ها درگیر شده است.
آنچنان که از این گزارش بر می آید، ناخرسندی وی از این است که داعش با دیدن مصاحبه وی با رسانه ها درصدد انتقام گرفتن از شهروندان چینی در نقاط مختلف باشد.

«وست چاینا»، روزنامه منطقه «سیچوان» چین از قول خواهر بزرگ «پان» می نویسد که خانواده اش به شدت نگران امنیت وی هستند و امیدوارند او هر چه سریعتر به خانه بازگردد.
او گفت که برادرش از طریق تایلند، ترکیه و لبنان خود را به سوریه رساند و اکنون در کنار مبازان کرد سوری با داعش می جنگد.
پیشتر و در اوایل سالجاری خبری مبنی بر حضور یک تبعه چینی به نام «هوانگ لی» در کنار مبارزان کرد سوری در جنگ علیه گروههای تروریستی منتشر شده بود و «پان» می گوید تصمیم به حضور در منطقه و مبارزه با داعش را از او آموخته است.

وی در یکی از وبلاگ های معروف چین نوشته است که نمی تواند بیش از این شاهد وحشیگری های داعش باشد و برای همین با آنها وارد جنگ می شود.
گروه تروریستی تکفیری داعش اواخر آبان ماه جاری «فانگ جین خویی» یک تبعه 50 ساله چینی را همراه با یک نروژی، پس از آنکه آنها را مدتی در اسارت خود داشت، به قتل رساند.
https://taghribnews.com/vdci35arzt1az52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی