تاریخ انتشار۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 164497

درخواست تشکیل جلسه فوری کمیته وزرای جنبش عدم تعهد برای توقف جنایات در غزه

نمایندگان جنبش عدم تعهد در سازمان ملل متحد، تشکیل جلسه فوری کمیته وزیران این جنبش درباره فلسطین را با هدف توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواستار شدند.
درخواست تشکیل جلسه فوری کمیته وزرای جنبش عدم تعهد برای توقف جنایات در غزه
در نشست دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد که به ریاست حسین دهقانی، سفیر و سرپرست نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در مقر این سازمان برگزار شد، جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه مورد بررسی قرار گرفت و رییس جلسه و همچنین شماری از نمایندگان و سفرای کشورهای عضو این جنبش ضمن محکوم کردن جنایات این رژیم و تاکید بر لزوم انجام اقداماتی فوری از سوی جامعه بین‌المللی برای توقف این جنایات یک طرح اقدام را تصویب کردند. 
در این طرح از شورای امنیت خواسته شد در بازه زمانی مشخصی، قطعنامه ای را شامل محکومیت رژیم صهیونیستی و درخواست فوری آتش بس، برداشتن محاصره غزه، آزادسازی زندانیان و اسرای فلسطینی، تسریع در رساندن کمک های انساندوستانه و برخی موارد دیگر تصویب کند، در غیر اینصورت اقدام برای صدور قطعنامه در مجمع شود.
بند دیگر طرح اقدام جنبش عدم تعهد، برگزاری جلسه فوری رئیس و تروئیکای جنبش عدم تعهد با رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل در روز جمعه بود تا آنها را به ضرورت تصویب فوری قطعنامه شورای امنیت ترغیب کنند.
در این جلسه بیانیه مستقلی نیز درباره محکومیت جنایت عصر پنجشنبه رژیم صهیونیستی در حمله به مدرسه در اختیار آژانس امداد و کار سازمان ملل (آنروا) در بیت حانون غزه تصویب شد.
جنبش عدم تعهد در این بیانیه تشکیل هیئت تحقیق و تفحص بین المللی در خصوص این جنایات و گزارش فوری آن به سازمان ملل متحد را خواستار شده است.
https://taghribnews.com/vdci35azyt1aq52.cbct.html
مرجع : خبرگزاریها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی