تاریخ انتشار۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : 203899
سازمان ملل:

بحران سوریه در راستای منافع قدرتهای خارجی است

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در امور سوریه با اشاره به اینکه بحران سوریه در راستای منافع قدرتهای خارجی است، درباره گسترش فعالیت‌های تروریستی گروه تکفیری داعش در مرکز و بخش‌های جنوبی این کشور، هشدار داد.
بحران سوریه در راستای منافع قدرتهای خارجی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در امور سوریه در تازه ‌ترین گزارش خود نوشت: سوریه با بحرانی دست و پنجه نرم می‌کند که عمدتا در راستای منافع  قدرت‌های خارجی است.

در این گزارش آمده است: جنگ سوریه متاثر از قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و اساسا در راستای تامین منافع ژئواستراتژیک آنان است.

این گزارش بر پایه 355 مصاحبه و نیز شواهدی چون مستندات پزشکی، تصاویر و عکسبرداری‌های ماهواره‌ای و ارتکاب جنایاتی چون قتل‌های مستند شده، تجاوز و گروگانگیری در نقاط مختلف سوریه در فاصله زمانی ژانویه تا ژوئیه 2015 تدوین شده است.

در این گزارش درباره گسترش فعالیت‌های تروریستی گروه تکفیری داعش در مرکز و بخش‌های جنوبی سوریه، هشدار داده شده است.

در این گزارش درباره تشدید نگران کننده بعد فرقه‌ای بحران که ناشی از مداخله پیکارجویان خارجی و عناصر تندرو است، نگرانی‌هایی مطرح شده است.

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل به ریاست "پائولو پین‌هِیرو" همچنین از جامعه بین‌المللی خواست که پناهجویان سوری بیشتری را بپذیرد و تاکید کرد: غفلت از اتباع سوری سبب بروز بحران پناهجویان در اروپا می‌شود.

کمیته یاد شده همچنین اقداماتی نظیر گسترش طرح اسکان مجدد، پذیرش انسان دوستانه، سیاست‌های منعطف صدور روادید و پیوند دوباره خانواده یا اجرای طرح تحصیلی یا حمایتی را خواستار شد.
https://taghribnews.com/vdci3par3t1auv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی