تاریخ انتشار۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۲
کد مطلب : 236794

گروگانگيري داعش در بنگلادش با 42 کشته و زخمي

در جريان گروگانگيري در يک رستوران در منطقه ديپلمات نشين شهر داکا پايتخت بنگلادش 2 تن کشته و 40 نفر زخمي شدند. داعش مسئوليت حمله را برعهده گرفته است.
گروگانگيري داعش در بنگلادش با 42 کشته و زخمي


در جريان گروگانگيري شب گذشته در يک رستوران در منطقه ديپلمات نشين شهر داکا پايتخت بنگلادش تاکنون 2 تن کشته و 40 نفر زخمي شده اند.

گزارشها حاکيست گروگانگيران که از تروريستهاي داعش هستند همچنان درمحل هستند و پليس بنگلادش با محاصره محل درتلاش است اين حادثه را به شکل مسالمت‌آميزي خاتمه دهد.

گروگانگيران که هشت نفر هستند ديشب با حمله به اين رستوران که پاتوق ديپلماتها و اتباع خارجي است شماري از افراد حاضر در رستوران از جمله هشت ايتاليايي را به گروگان گرفته اند.

گرچه هنوز شمار دقيق کشته و زخميان حادثه مشخص نيست اما دستکم دو نيروي پليس در ميان کشته ها هستند.

بگفته شاهدان ساعت بيست و يک و بيست دقيقه ديشب صداي تيراندازي در مرکز محله ديپلمات‌نشين داکا به گوش رسيد و چندين مهاجم وارد رستوراني بسيار پر رفت و آمد در  اين محله شدند. شاهدان گفتند اين افراد همزمان با سردادن شعار «الله اکبر» تيراندازي مي کردند.
هنوز آمار تلفات اين حمله مشخص نيست. سفارت قطر نيز در نزديکي محل حادثه قرار دارد. سپس نيروهاي ويژه پليس بنگلادش در کنار نيروهاي ارتش به اين محل اعزام شدند. در ادامه دوباره صداي تيراندازي شنيده شد. عده اي از مشتريان موفق به فرار شدند. مهاجمان پس از تيراندازي چندين نفر را در داخل ساختمان به گروگان گرفتند. 

بنظير احمد، فرمانده گردان واکنش سريع بنگلادش در اين باره گفت: «اين يک رستوران اسپانيايي است؛ رستوراني کوچک. مشتريان بيشتر شب هنگام به آنجا مي روند. چند فرد مسلح وارد اين رستوران شده اند. ما با کارمنداني که موفق به خروج شده اند، صحبت کرديم و اکنون تلاش مي کنيم تا بتوانيم اين گروگانگيري را مسالمت جويانه حل کنيم.»

گروه (تکفيري و صهيونيستي) داعش مسئوليت اين حمله را برعهده گرفته است. موجي از قتل مدافعان لائيسته، روشنفکران و اقليت هاي ديني در سال هاي اخير در بنگلادش رخ داده است. اين قتل ها به گروه هاي تندروي اسلامي نسبت داده مي شود. حملاتي که در عرض سه سال بيش از پنجاه کشته برجاي گذاشته است.
https://taghribnews.com/vdci3qar5t1apy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی